Färdas på min cykel

En helg till ända som jag avslutar med att titta på
" No country for old men ", riktigt läcker, just nu paus för nyheter
och reklam.
Igår fick jag veta att banken vill att Tord säljer sitt hus först - vilket
betyder att vi antagligen får se det blå huset försvinna utom räckhåll...
Jag hade visserligen redan flyttat in där , men nu har jag efter några
timmars suckande och sörjande flyttat ut igen.
Ingenting ska väl vara riktigt enkelt.
Tord har det jobbigare för han står i ett vägskäl vad det gäller yrke
dessutom.
Rent astrologiskt syns det tydligt eftersom pluto den stora transformatorn
bildar kvadrat till en axel vars ena ände behandlar yrke och livsmål och
den andra änden påverkar hemmet.
Tillbringat helgen med att färdas runt med min cykel i närområdet.
Plockat björnbär. Ena dan utåt Getterön, men där hittade jag knappt nåt.
Letade efter ett gammalt hus som stått där, men allt var så igenväxt så
jag kunde inte hitta rätt plats.
Gick i ett landskap med vass och buskar, snår där ingen mänska går,
klättrade och klängde i tystnaden som härskar i naturen så här års.
Har nästan vant mej  vid den höga luftfuktigheten som varat länge
nu. Regnskurarna kommer ofta och rikligt, grönskan är tung tung och
mörk. Vant mej vid att svettas, ska man plocka björnbär går det inte
att va barbent, kraftiga skor gäller.
Cyklade hela vägen bort därifrån till Danielsdal där jag klättrade och
forcerade mej ut på en sank äng full av björnbärsbuskar.
Tre kvart senare klev jag triumferande ut på cykelvägen med
min burk full av stora saftiga björnbär och magen full av de som
inte fick plats.


Idag var jag ute på två expeditioner. En medans Torden sov sin sista
semestersovmorgon och en senare till kvällen.
Gjorde en skitgod pizza med egen vitlök och tomat på och till kvällen
när han for hem cyklade jag ut igen.
Nu blåste en ljum vind och jag cyklade till Läjet men de flesta snåren
hade mest omogna bär.
Cyklade mellan majsfält och havreåkrar, ängar med betande hästar.
Landade till slut borta vid koloniernas hemtama snår.
Alla dessa små ställen jag upplevt denna helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0