Väldigt mycket vardag.

Körde mitt vanliga step- och corepass och sen väntade
kolonins långa gräs som helt enkelt måste klippas. Åt först
och laddade med kaffe och begav mej.
Tyckte att det var så tråkigt att det skrek, solen värmde och
jag skulle kunna njuta men jag är sååå less.
Tog upp en del vitlök och den är fantastisk. Annat har gått
ganska fel. Rödbetorna är pyttesmå och har växt så långsamt,
squashen har inte alls producerat som den brukar. Räcker till
för mej iochförsig men något överskott att ge bort har det inte
blivit i år.
Andra år brukar jag tom. få lägga utanför grinden för familj
och vänner orkar inte ta emot mer.
Gurkan i växthuset fortsätter producera men flera av tomatplantorna
har rätt mycket lagt av. Fast visst finns det mycket tomat kvar
att skörda innan frosten.
Majs har jag ätit men de kolvar som är kvar är små och blir
uppätna av fåglar eller tvestjärtar, bönorna är fina men vem vill
äta bönor varenda dag?
Mycket nöjd över att få cykla hem, en bukett ringblommor i handen.
Laga mat och mixa björnbärsdrink . Lagt ut vitlök på tork på
en tidning på balkonggolvet.
Paprikorna är iallafall toppen i år.
Snart ska jag cykla iväg till "broder Sven" och låna ett par hyllor
i hans frys.
Läser Sofi Oksanen " Baby Jane". Ont och trött i fötterna.
Solbrännan bleknar.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Du som kan det här med grönsaker och har gröna fingrar och allt. Vet du hur lång tid det tar för paprikor att gå från grönt till rött? Har tagit in min lilla planta nu för jag var rädd att det blir för kallt annars (?). Tråkigt om de inte blir färdiga ju. Något knep?

2010-08-31 @ 11:11:38
URL: http://daggdroppe.se
Postat av: ulla

Inga knep vad jag vet annat än att vänta. De mörknar först och blir sen röda. Kanske lika bra att du tog in den även om jag inte tror det blir frost riktigt ännu men man kan ta det säkra före det osäkra. Ställ den ljust bara så rodnar den nog snart.

2010-09-01 @ 08:10:03
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0