Perfekta julfilmen bla

Okej.
Det blev fler bumpor på relationsvägen. Skumpigt.
Men nu tror jag den lilla vägsträckan är avklarad.
Mars över mars i sjunde huset som råder över partnern
och den närmsta relationen.
Spegeleffekten.

Så klarade vi det och går mot julen med intentionen: Julefrid.

Min jul tycks verkligen gå i det blygsamma formatet. Vi ska
hålla det enkelt. Till äldsta dottern på julafton så yngsta dottern
och jag äter väl lite julmat här hemma hos mej till lunch efter
att jag hämtat henne från tåget.Behöver knappt julstöka nånting
alls.

I intensiv målarfas och det är det som gör mej lycklig.
Går helt in i sagans värld och gör inga försök att vara mörk
eller komplicerad eller avancerad på minsta vis.
Njuter av mina mönster, mina änglavingar, regnbågar och
guldkantsmåleri.
Tunnaste tunnaste penseln, förstoringsglas på näsan.
Lärt mej hålla andan när jag målar de småttaste detaljerna.


Igår njöt vi av den perfekta julfilmen som alltid rör oss till
tårar och får mej att skratta högt där jag ligger i soffan.
" Elf" med Will Farell. En tvåmeters tomtenisse i New York på
jakt efter sin pappa, en cynisk affärsman som faktiskt är uppsatt
på tomtens " nortylist".
Den är bara helt underbar och hör till de få filmer jag sett om.

Det har snöat och det kände jag i mina knän igår. Mörknar
redan fast klockan bara är tre.
Musikhjälpen har passerat sex miljoners gränsen och jag har lackat
dockskåpets tak så det blänker svart , sagoslotten på mina lådor
och nyckelskåp tornar upp sej bland rosaskimrande moln och
bruset av änglavingar hörs i rymden.

Kommentarer
Postat av: Lilitha

Jamen Will Farell är ju så himla rolig. Tänk att jag missade denna filmen ...igen. Kram Lilitha

2010-12-19 @ 23:36:53
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: ulla

Du måste se den - om du har ett barnsligt hjärta för då kommer du att njuta.

2010-12-22 @ 17:41:49
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0