Astrologi-spaning

Den där bilden med trassliga grenar får väl illustrera min helg då.
Man kan ju iallafall säga att det var intressant ur en astrologisk synvinkel,
men rätt jobbig ur min personliga position.
Efter min vurpa kollade jag transiterna i min ephemerid. Visste ju den
långa aspekten jag har nu med pluto på mars. För att ge ett perspektiv
av hur långsamt pluto går genom horoskopet kan jag säga att jag aldrig
haft pluto på mars förut och kommer inte att uppleva det igen. Pluto
kommer att stanna i stenbockens tecken till 2024,så ingen människa
upplever ett helt varv runt zodiaken...
Nåväl jag hade dessutom saturnus kvadrat mars, inte den roligaste
aspekten man kan ha. Vad jag hade missat var att mars,den snabba
planeten som stannar ett par dar på varje grad ställde sej på uranus,
en typisk "olycksaspekt". Dessutom i mitt tredje hus som står för
kommunikation och korta resor.
Mycket passande för en cykelvurpa. Fast det såg jag ju  först efter
vurpan. Mars på uranus varnar också för impulsivt beteende.
Senare på dan stod jag i en lång kö på Lindex. Kön delar sej i
två kassor längst fram. Ser en kvinna gå fram till den andra kassan
med varor och säjer vänligt att kön börjar därborta.
Hon blir tydligt upprörd och förolämpad och menar att hon hör till
sällskapet. Jag ber om ursäkt och säjer att jag inte förstod det.
Men hon ger sej inte utan börjar med hög röst säja ATT DÅ FÅR JAG
ÖNSKA EN GOD FORTSÄTTNING PÅ ÅRET (!?) och på alla ser jag att
hon är arg.
Jag kan inte göra nåt annat än att önska tillbaka och försöka rycka
på axlarna åt den pinsamma situationen.
Expediten blinkar lite till mej och ler och menar att det var värst vad
hon blev arg. Jag säjer att " det var andra gången idag jag la mej i,
nu ska jag sluta med det!"
Sen går jag ut.Märker att min cykelnyckel ligger kvar på hyllan i prov-
rummet så jag får återvända och knacka på en kvinna som provar
behåar och be henne kolla om det ligger en cykelnyckel.
Hon räcker mej den över dörrkanten och jag lämnar äntligen affären.
Dessutom för att ännu mer förstärka det astrologiska inflytandet
har jag köpt en klänning i "uraniskt" blått. Sammet i en väldigt speciell
blå färg (gillar vanligtvis inte blått). Kallar den färgen "ruter knekt-blå"
om ni förstår.
En riktig vattumanblå klänning,som jag ska ha på min födelsedag.
Sen fortsätter helgen med att telefonen är död och minns
då att aspekten inträffar i mitt kommunikationshus.
Besvärliga frustrationer och misshälligheter blev det senare också .
Sådant som väl hör till livet med relationer men också nödvändiga
diskussioner. Men att det ska ta sån tid!?
Huvudet har dessutom värkt. Tydligen slog jag i mer än jag trodde.
Igårkväll blev jag rädd och mindes en dokumentär jag sett om
Liam Neasons fru som dog ett par dagar efter hon slagit huvudet
i en skidolycka. En som hon trodde obetydlig skada...
Så jag blev lite orolig.
Det glömde jag också - solen som stannar en dag på varje grad den
stod i oppositionsaspekt till uranus i mitt tredje hus (kommunikation)
så det var många,inflytanden, både korta och långa som var inblandade
denna besvärliga helg.
Venus kvadrat månen också som gjorde mej gråtmild och besvärlig
och jag har märkt att venus ofta är inblandad i huvudvärksdagar,
och dagar som är trötta och energilösa.
Ajajaj och ojojoj. Vad livet ändå är intrssant när man har astrologin
och den symboliska arketypvärlden som tolkningsmall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0