Migrän

Inte så kul att vakna imorse. Jobbig natt med många uppvaknanden.
Sömnstörd sen natten innan och huvudvärk igår. Som växte till migrän under
efternatten och morgonen.
Frukost i sängen och så illamående. Tvungen att ta tablett.
Frös och mådde pyton,sms:ade dottern om hon möjligtvis kunde fixa annan
barnvakt.
Under tiden kom tablettens dämpande verkan och svepte över värkens
värsta eggar och hon ringde och var lessen för hon hade inte lyckats.
Men nu var jag ju lite bättre så det ordnar sej nog.
Ska klä mej och cykla och handla,baka tårtbottnar. Allt känns lite över-
mäktigt men om nån timme eller två kan jag ta en tablett till och kanske
slipa av än mer.
Man har så att säja ett jäkligt känsligt huvud.
Och som detta har präglat tillvaron.! Och andra krämpor man haft under
årens lopp. Inget direkt organiska fel, inget livshotande,men små smärtor
som har varit ens följeslagare.
Någonstans i mitt psyke finns antagligen en föreställning om att
livet gör ont, och kroppen hittar lydigt på små krämpor för att lyda budet.
Eller skadar sej,det är jag också bra på.
De intressanta sammanhangen mellan kroppen och själen, som igår i
programmet " Outsiders" om elallergiker.
Detta spännande mysterium. Jag hör verkligen inte till dem som vill
avfärda det som bara "psykiskt" däremot sällar jag mej till den skara av
tänkare som inte nödvändigtvis vill skilja mellan psykiskt och fysiskt.
Människor som reagerar så starkt på elektriska spänningsfält och blir
tvungna att leva ensamma,isolerade och ofta ganska miserabla liv,det
blir ju så symboliskt.
Alla de bekvämligheter som vi andra njuter av och blir så stimulerade av
tål de inte.
De blir avskurna från samhället och det moderna samhället blir ett hot
eftersom det blir allt svårare att avskärma sej.
Denna stora spännande värld med alla mysterier!!!
( jag tror tabletten kickar in nu! )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0