sjuk sjuk sjuk och ynklig

Kanske för att det är veckan innan jag ska "födas ut i mitt nya år",fylla
femtiotvå! Har fått för mej att veckan innan födelsedagen ofta är en ganska låg
tidpunkt,man ligger i mörkret och trycker,längtar ut i ljuset men vågar inte
riktigt tro på det.
Har alltså ont i huvet,feber och ont i halsen,svullna lymfkörtlar och
eländeskänslor.
Alla mina vägar till endorfiner är stängda.
Fast jag tog en rolig painkiller häromsist när huvudvärken blev för jävlig.
Då såg jag på "seinfeldt" och hade det jättemysigt ,slumrade och njöt
av en avslappnande värme som spred sej i hela kroppen.
Det kära gamla arvegodset. Hon lämnade inte sådär jättemycket efter
sej som var värt nåt men en del fanns där...

Usch det har varit mycket teve. En plats på landet och en plats i solen,
på åttan som mer och mer stiger fram som en kul kanal.
Efter det två seinfeldt på raken,över till scrubs och lite dr House
t.om Ghostwhisper som är dålig men jag gillar hon Jennifer hewitts(?)
klänningar.Att man kan vara så smal i ansiktet och ha så stora bröst?
Som om allt fett på kroppen dragits neråt, och fastnat där.
Var tvungen att iallafall tvätta två maskiner tvätt för jag hade tvätt-
stugetid igår.
Kändes alldeles svindlande att komma ut den korta vägen dit.
Snön var så bländande vit och luften så frisk.
Idag måste jag hämta Halvan och ta hennes till huset. Får se hur
jag orkar i alla uppförsbackar och snön. Dra henne på pulkan och
kanske lämna cykeln hemma?
Att vara hemma och inte orka måla det är en plåga.
Elände elände elände.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0