spar-tider

Det är dagen efter en huvudvärksdag som kändes rätt
värdelös. Bakade bröd, sydde en gul å grann kudde med fransar,
var på bokrean, så egentligen var det ingen helt in-produktiv dag.
Den kändes bara rätt usel.

Jag lever som sagt  i ganska små omständigheter och är duktigt
duktig på att trolla med knäna, som det heter. Men jag unnar mej
saker , som ett par fina konstböcker på bokrean t.ex.
Sen lagade jag mej en trist och spartansk måltid på Bönor,
som kompensation.
Det ska man ju äta när man inte äter kött, men särskilt ofta blir
det faktiskt inte.
Förra året köpte jag en stor kasse med bönor av olika slag av en
som skulle flytta. Så för 40 spänn har jag ett förråd som jag fortfarande
tar av.
Vita bönor som legat i vatten över natten och kokat i en evighet,
värmda med lite lök och kål , salt, timjan, lite balsamvinäger.
Rätt okej med sallad till. Men trist som sagt.
Men det kändes dygdigt.

Satt uppe med min huvudvärk iallafall och såg en helt
obegriplig film " Soutland Tales". Blev ändå fascinerad för det var ett
ganska påkostat sience fiction-spektakel med ett färgrikt galleri av
karaktärer och skön musik.
En del lustiga skådisar , kända och halvkända , bla Sarah Michelle
Gellar och Justin Timberlake (? ! )

Många räkningar att betala och nästa månad väntar tandläkaren.
Det blir till att gräva djupt i bönpåsen. Groddar mungobönor dess-
utom för bra vitaminer. Hörde häromdan hur vitamin- och mineralhalten
avsevärt sänkts i frukt och grönsaker.
Snart snart snart ska man kunna börja äta det första egna gröna...
Lobelian tittar upp som ett svagt grönskimmer på jordytan.
Mina första paprikor artar sej fint, ska så nåra till. Och idag när
månen är i tilltagande och står i lejonets tecken blir det fint att så
de första tomaterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0