Traktordrömmar

Idag skulle vetandets värld handla om Traktorns historia. Kanske
bäst jag lyssnar.
Ska jag bo på landet får man gilla traktorer. Torden har gett mej en
traktor-almenacka för att förbereda mej.
Klar med tvättstugan, himlen har blivit blå efter förmiddagens snöfall
och solen lyser nästan varm över drivorna.
Rena fjällsemester-väder. Vad nu jag vet om fjällsemester. Nåt sånt
har jag aldrig varit på.

Attans vad allt ser dammigt ut nu.
Dammar lite och plockar in tvätten. En sojakorv tinar på diskbänken.
Till potatismos som jag ska koka. Anti-GI-mat.
Iväg på lite bodypump-träning vid fyra,blir nog bra.
Har en trisslott jag tog för ett tag sen med en femtiokronors-vinst.
Ska vänta nån vecka tills jupiter månen trigonen kommer nära,
då köper jag en ny lott för den gamla.
Sen köper jag ett hus och en traktor med snöplog till älsklingen.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Haha, jag håller tummarna för vinst! Själv är jag hemma och kurerar baliförkylning men jag håller på att bli tokig för att det inte är någon struktur på min tillvaro. Här är dammigt, rörigt och ensamt! Och jag tycker det är skitjobbigt att bo hos mig och Mathias varannan vecka men samtidigt som ett Himalaya att bestiga, att skaffa gemensam lägenhet. Phu, där kom det.

2010-02-23 @ 16:21:45
URL: http://filmflykt.blogg.se/
Postat av: ulla

Å du Vickan! Här är mycket att älta om det vi nu tydligen ska kliva in i : sambo-skapet

2010-02-23 @ 18:12:17
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0