Träning och affirmationer

Igårkväll promenerade jag ner till ett kvällspass bodybalance,trots
att jag hade tränat på morgonen och söndagens skivstångsträning som
gett världens träningsvärk i låren.
Tyvär är passen jag vill gå på lite ojämt fördelade över veckan så det fick
bli såhär. Bodybalancen känns nödvändig för där sträcker jag ut alla leder
och muskler,tänjer och bänder,mycket balansövningar men även en hel del
som kräver koncentrerad styrka.
Yogan har dom ju tagit bort ur programmet tyvär och då är detta det som
lite som kompensation,med solhälsningar,triangeln och krigaren.
Och under avslappningen efteråt flöt jag ut i en mycket behaglig visualisering
under det flackande stearinljusens sken.
Vissa tider får jag lätt upp såna här "affirmationer" och de kan kännas verk-
samma och läkande just då iallafall. Så här var den :

Jag kan, när jag vill och önskar, landa i en sjö av ljus.

Gav mej en omslutande varm och lycklig känsla. Just ordet att landa kändes
förankrande och där handlar det bara att släppa taget, att just låta sig falla,
men att sen falla i något underbart.
Och för just mej låter sjö av ljus mer fungerande än ett hav av ljus. eftersom
sjö är begränsat och fattbart,överblickbart och liksom lättare att visualisera.
Men allt sånt här är så individuellt. Vi reagerar så himla olika på ord och bilder,
associerar till värt eget högst personliga universum.

Sen promenerade jag hem igen med snöflingor som dalade vackert ner från
mörkret ovanför mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0