Lördag för mej själv och utan melodifestivalskit

Torden har killfest och jag är ensam, men börjar resa mej upp
från sjukdoms-eländet.
Dammsög hemma och cyklade sen lite darrbent till stan,mötte verkliga människor
och en påtaglig,stor och öppen värld. Ett par goa prat ute i folklivet,sen var jag
redo för ensamhet igen. Helt slut.
Lyckats måla, så då är allt på rätt plats igen,stekte mej lite makrill och potatis,
lite grönt och hackad rå lök.Kändes fint.
Några telefonprat,kvällsbad och en film jag ville se på teve4 film " This is England".
Först kände jag inte för det,eftersom jag visste att den skulle handla om
skinnskallar. Tänkte mej en eländesskildring. Men det var en fantastisk och
faktiskt upplyftande film. Balanserade mellan ömsinthet och våld men
mänskligheten segrade. Trodde inte den skulle vara så fantastisk ändå
som den var.
Att vara sjuk emellanåt är inte helt fel trots allt. Känns på nåt märkligt
sätt som man lär sej nåt. Eller som att sopa banan för en nystart.
Nån slags reningsprocess.
Läser Karin Fossum "den onda viljan" och den går snabbt och lätt att
läsa efter den småtråkiga "Baba Jaga la ett ägg " av Dubravka Ugresic,
som inte föll mej i smaken och jag la den faktiskt ifrån mej med bara
en liten bit kvar att läsa,och det är ovanligt.
Imorgon ska det promeneras och pratas med bästa B. Jag är en
besvärlig vän med pretantioner och anspråk.
Hoppas Torden håller ihop sin fest och sej själv.
Snart vill jag ha ett hus.
Satt paprika och selleri,tar lång tid att gro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0