Vargavinter 2010

Jo nu har jag det som jag vill ha det. Målar nästan hela tiden, och
tränar,det är det hela.
Lätt att hålla ihop,bra balans, bra fokus.
Det jag målar är väl bara skit,en sanslöst barnslig liten tavla med sago-jag i
ett sago-torn-i en sago värld med drakar och änglar.
Så fånigt så fånigt.
Målar guldstjärnor längst ramen nu, slutfasen är inledd och det är lite sorgligt
för då ser jag ju att det bara är ännu en naiv och fånig amatörmålning att
sätta upp på mina redan överfulla väggar.
Men jag har trivts hela tiden,att vara inne i något,en liten dröm,som jag
inte vill vakna ur.

Träningen känns bra,den ena träningsformen befruktar den
andra. Ikväll ska jag cykla ner på lite bodybalance fast jag tränat step
och core idag. Men jag  behöver sträcka ut nu efter all styrke-och -
konditionsträning som jag gjort nu,imorgon kan jag vila.
Jag har anpassat mej till de krämpor och begränsningar jag har,det
är kanske så det får vara när man börjar bli äldre.
Knäna kräver försiktighet,fötterna bråkar,fotlederna är lite stela, men
det känns fantastiskt att känna sej lite stark.
Smalare har jag verkligen inte blivit, men hullet är liksom hårdare.
Kräver hela tiden att älsklingen måste känna på mina muskler,han
börjar bli lite trött på det.
Annars befinner jag mej till hälften i en annan tid.
Läser Kerstin Ekmans " Mordets praktik" som utspelas i början av
1900-talet,radioföljetången "Glädjestranden"   är förankrad i 1800-talet
och så lyssnar jag på Carsten Jensens " sista resan" som också handlar
om nittonhundratalets inbrytningar i en gammal konstvärld.
Även nutiden känns lite gammalmodig med vargjakt och
köldvinter.
Har ett annat sätt att ägna mej åt eskapism: Tv 8 har ett engelskt
program om att leta hus på engelska landsbygden.
Hur trevligt som helst.
Och vill man utveckla anglofilin så kan man titta på den välgjorda
Jane Austen-serien på tvåan på tisdagar.,"Förnuft och känsla".
Underbara klänningar och landskap kan man njuta av.
Vintern känns inte svår att leva sig igenom. Varmt och gott har
jag inne, och varmt klär jag mej under mina korta rundor.
Annat är det på sommaren då man sitter i sin sommarklänning
och huttrar vid nån utegrillning, kall i magen av kall öl.
Aldrig fryser jag som på sommaren!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0