Inomhusliv med snöblåst utanför

Torden fick bra besked och en sten föll från hans goda hjärta.
Bästa Anna har skrivit på papper och dom säljer sitt hus. Ångesten är stor,
hon skulle ångra sig om hon kunde,men nu är steget taget för förändring.
Hon är bra på förändringar men det föregås alltid av stort inre betryck
och helt galen vånda.Separationsångest och sorg.
Men plupp så kommer hon ut på andra sidan.Tjosan.

Jag kom in i lyckan igår för jag började måla och kom in!
Kroppen får stå ut för det frestar på att sitta med böjd nacke och peta
med den tunnaste tunnaste lilla penseln.
Målar så smått så smått. Passar mej för då räcker färgen så länge.
Snål och sparsam som jag är till min läggning.
Lyssnade klart på Leif G W Persson,helt såld på hans komissarie
Bäckström,värsta buffeln i polisväsendet,som Karlsson på taket,fast
i vuxen och ännu mer odräglig form.
Förtjusande.
Idag missar jag "Det okända" för jag ska hämta Alvan och lägga henne.
Snöoväder ute,så det blir väl slit och släp i motvind med ispiggar mot
ansiktet.
Men kroppen behöver nog lite strapats efter två dagars stilla liv.
Balans Balans Balans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0