Allt väl i den lilla världen som är min

Kom nyss hem efter en lång cykeltur i vintermunderingen med täckbyxor
och huvjackan.Handlade lack på Rusta,andra änden av stan ,cyklade tillbaka
hela vägen upp genom centrum där det var trångt på vägen för alla var på väg
hem från jobb. Vägarna är smalare,isen är knagglig och snösörjan får cykeln
att slira omkring.Kräver mycket koncentration att cykla nu.
Igår cyklade jag genom Påskbergsskogen med Alvan bakpå hållandes sin stora
pulka.
"Har du ramlat av ännu?" frågade jag bakåt men hennes röst fångades in av
pulkans plastvägg och försvann. Jag antog att hon satt kvar.

Idag kom en sol som viskade löften och värmde lite ens frusna öra,
världen öppnade sej en smula.Hoppfullt och livfullt kändes det plötsligt.
Var på min första förmiddagstur till biblioteket och hittade en bok om hur
man blir tio år yngre på tio veckor och en av Inger Edelfeldt om
"Hur jag lärde mig älska mina värsta känslor". Självhjälpsböcker...mmm
Älskar dom men följer väl sällan råden  och schemana som dras upp.
Men inspiration behöver man ju hela tiden.
Tinat lite björnbär nu som jag mixat med kiwi och banan,blandar i
nyponmjöl och gurkmeja och vatten så får jag mej en antioxidationskick
som heter duga.

På hemvägen nu nyss cyklade jag strandpromenaden och typiskt nog
hade jag inte med mej kameran. Det såg helt fantastiskt ut.
Längst hela kusten ligger ett grått issörjetäcke och guppar. Under det
hävde sej havet i långsamma vågor och det krasade mot stenarna i
strandkanten,ett helt obetalbart kallt ljud.Solen gick ner röd vid Subbe
fyr och på min andra sida hängde månens lysande nästan cirkelrunda
skiva.
Nöjd för jag ringt ett sånt där uppskjutet samtal till bredbandsbolaget och
det gick så bra så. Fastnade inte i nån väntekö som jag befarat.
Betalat räkningar och fått ett mejl från en vän som jag väntat på,så
allt är väl som det ska då.
Hela kvällen framför mej och jag kan måla på nyckelskåpet jag känner
går i en bra riktning. En kvinna sitter i en fåtölj och har en elak katt
på huvudstödet.
Kanske är allt väl i den lilla världen som är min.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Oh vad vacker strandpromenaden verkar ha varit!

2010-01-29 @ 23:45:42
URL: http://filmflykt.blogg.se/
Postat av: ulla

Det slår aldrig fel,den bjuder alltid på fantastiska skådespel...när jag lämnat kameran hemma

2010-01-30 @ 07:45:09
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0