För gammal för förlorade dagar

Vilsamt välbehag spred sig inuti mej när jag hörde långsamt
åskmuller och regn på rutan. Alltså ingen Yoga på strandängen men
så skönt  att inte behöva rusa hemifrån.
Satte på P 3 faktiskt och hörde go musik och begåvade pladdriga
tjgoettåringar som var sommarvikarier för ordinarie programledare.
Musiken har varit borta sålänge, musiken behöver man ofta för att för-
stärka och bekräfta känslor och denna period i livet har jag varit mer
intresserad av prat- kommunikation- fakta.
Musiken är kommunikation men på en annan nivå, men nu tar jag
emot den som en  vän man inte visste att man saknade förrän man möts.

Noppat och rensat bär vid mitt köksbord. Gjort en paj med jordgubbar
och blåbär, en tårtbotten och en drink till mej själv med mixade vinbär,
hallon och blåbär. Det lär bli mycket antioxidanter vill jag tro.

Sovit gott inatt med proppar i öronen. Stadens motorbuller och grannarnas
sena vanor har gått fria från min ilska. Korsdraget har ibland inneburit
cigarettrök men jag har låtit lukten komma och gå utan att reta upp mej.
Betyder inte att jag accepterar men vill slippa bli arg.
Det är för varmt för ilska nu.
Koloniade till tio igårkväll, plockade gubbar och klippte gräs, hann klippa
ner några överblommade saker. Kom hem med rosor, bla en alldeles
vit Karen Blixen som fick hamna i en smal svart vas för sig.

Nu kommer ännu en skur . Kanske går vi hem till bästa Malin ikväll,
kanske tar vi oss till en spelning, men det kan inte bli sent eller
berusat för Torden ska upp tidigt och jobba - och ja, jag pallar inte
en bakisdag.
Inga förlorade dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0