Min dag har varit bra.

Så skriver mitt barnbarn i sin kontaktbok. Nästan varje
dag. Så vill man ju... och idag har min dag varit bra!

Upp klockan sex för att vattna och plocka jordgubbar, hem med
allt innan tio, sätter deg, sköljer grönsaker och fryser in gubbar.
Cyklar och lämnar lite hos Alvisen och får höra om de närmaste
dagarnas planer. Låter härligt med segling och båtövernattning.
Hem med varor, kokar bulgur till en sallad med räkor, vitlök
och ingefära som jag cyklar ner till havet med och där blir det
en stunds siesta.
De spridda molnen sprids med vindarna och jag tar nåra dopp,
vågor och grumligt vatten. Det är härligt för då får man kasta sig
i tillitsfullt, inte skrämmas av att inte se...
Cyklar hem och fortsätter bestyra. Koka lite saft på förra årets
frysta vinbär och björnbär och en del av årets jordgubbar.
Bakar ut degen andra gången och sätter på ugnen och slänger
mej upp på cykeln.
Klipper gräset på kolonin och stänger till växthusen, men inte
helt, hem fortfort.
In med bröden, diska diska.
Hinner precis få brödet färdigt och uppslängt ur plåtarna för
att svalna på diskbänken så cyklar jag iväg igen, hinna träna
en timme skivstång hade jag planerat.
Med lite tid till godo cyklar jag i självmördarfart och anländer
redan svettig men får ett härligt pass .
Ut i blött träningslinne som får torka i vinden hem.
Hungrig!
Nybakat bröd och varm havremjölk med honung framför miss
Marple. Häller saften på flaskor i reklampauserna, diskar och
torkar röda saftstänk.
Min dag har varit bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0