Sommardagarna

Lämnade vännen Johnny hemma i lägenheten för att äta
frukost i lugn och ro och cyklade till kolonin. Plockade röda vinbär, de
sista små jordgubbarna och hallonen som mognar nu dag för dag.
Smakade på ett krusbär och...jodå, snart blir det såna också.
Vattnade en del med spridaren på vissa delar av kolonin
där det är torrt och tog en gurka och ett par tomater ur växthuset
efter att ha vattnat igenom där också.
Klippte ungefär hälften av mina gräsytor där det inte var för vått.
Ringde efter Johnny och försökte guida honom till kollo men det
visade sig inte va så lätt, hämtade honom till slut uppe vid sjuk-
huset och cyklade före och pekade ut vägen.
Så fick han se min trädgård och fick med sej lite sallad och dill
på sin färd vidare ner till Skånelandet där hans Mimmi väntar på
honom.

Helt lätt är det inte att ha övernattningsgäster, men det hör
ju till sommaren. Är ju van vid min ostördhet och ensamhet...
Tvättstugan igårkväll, efter det cyklade jag hem till Anna och drack
isande kall sangria på altanen.  Meningen var att möta upp Johnny
och Mia- fotograf på stan men det drog ut på tiden så jag cyklade
hem till "in treatment" och min renbäddade säng.
Man blir trött av morgonyoga, koloniliv, strandliv med många salta
simturer och matlagning.
Nu är jag hemma efter ett par bad och kaffe på damernas. Vattnet
är en dröm, inga maneter, klart och helt underbart.
Tog mej till stan också för ärenden och sen tillbaka för molnen som
drog in löstes upp.
Men nu är de tillbaka och det passade bra. I kylen står bär som väntar
på att tas om hand och jag kokar några rödbetor och ska steka squash.
Återerövrar mina rum och allt är som det ska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0