Fullständiga dagar.

Vaknar till åskregn och muller och vänder mej i sängen
på mjuka lakan och andas ut.
- vila....
Ingen morgonyoga som annars var tänkt, ingen störtfärd på grusvägen
ner till kolonin för att öppna växthus.
- viiiila....
Mina fötter är som heta ömma klumpar och när jag sitter här och
skriver trycker jag de växelvis ner mot den svala golvmattan.
" Brinnande-fötter-syndromet" som min vän bästa Anna och jag är
drabbade av.
I helgen var det ett jordgubbstårtekalas på kolonin för gamla vänner
och nya vänner. Vi satt till tiotiden då myggen börjar bli enträgna.
Skulle eventuellt cyklat ut för att lyssna på band på Getterön där
Nisse-vännen spelar med, men det kändes alldeles lagom att komma
hem istället och packa upp den smutsiga disken från kollo och fixa
iordning och lägga sej istället.
Igår, måndag var jag uppe tidigt, vid sex, och vattnade kolonin och
direkt därifrån till träning.
Molnen sprack upp så det blev uppåtcykling i rekordfart och packa
"strand" och på med nåt svalt som inte smiter åt - för nu är den
tropiska värmen här!
På damernas blev det tjockt med folk och prat med flera vänner
och bekanta.
Man fick stå upp och sola så det fläktade på en och baden blev många.
Några små rödingar dök upp och damerna hjälps åt att hålla
utkik från bryggan och hålla koll på dom så vi inte bränner oss.
Själv simmar jag så mycket jag kan under vattnet med öppna
ögon så jag vaktar mej noga.

På kvällen blev det ännu mer pack för kolonin. Cyklen blev full av
porslin och termosar. Saft, kaffe, jordgubbstårta ( gjort ännu en)
yoghurt med mixade jordgubbar om nån var hungrig.
När jag kom dit var där så varmt att jag nästan mådde illa.
Gick i ultrarapid och plockade lite smått.
Nu får man börja klippa ner en del överblommat, så får det en
chans till att blomma igen på eftersommaren.
Sakta sakta dukade jag bordet som tackochlov står i mest skugga
under syrenerna.
Familjen kom när det började svalna och de häpnade över hur stort
och frodigt allt blivit. Rosorna blommar för fullt nu och kaprifolen
vid ingången. Lavendeln har också blivit blå och överallt har jag
stjärnflocka och fingerborgsblommor.
Den enda som var pigg och aktiv var dotterdottern som faktiskt
har ett livligt och aktivt trädgårdsintresse.( !)
Dottern har suttit på skattekontoret och svarat på ständiga frågor
och pendlat hem igen, svärsonen har semester och njuter av att
kunna slappna av för nu har Alvisen fullt av barn omkring sej där
de bor, så det händer tillräckligt för att hon ska kunna vara sysselsatt
hela sommarlovet.
Och när de gick vid åttatiden var temperaturen riktigt mänsklig så
jag orkade klippa gräset och plocka dagens skörd av gubbar och
när jag kom hem läste jag facebook och såg att dottern i Götet
kom in på sin högskola, så nu blir det systemvetenskap för henne
i höst och jag slänger in ett hurahurrahurra!
För det går bra nu, det går faktiskt bra nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0