Kundaliniyogamorgon

I morse åkte jag med bästa Anna långt ut i läjet mot
vackra karga strandängar där en kvinna höll i kundaliniyoga alldeles
gratis. Och här kommer gratisglidaren såklart!
Yogan innehöll inga yogaställningar alls direkt, ingen stående hund
utan fokuserade på övningar som kombinerade enkla rörelser som
sades stimulera körtlar och organ, kombinerat med andning.
En del var riktigt ansträngande, men som helhet var det underbart
att sitta med sträckt rygg på marken, andas med vågornas långsamma
rullningar, känna gulmårans söta doft i vinden.
Intressant med andning...att våga andas så det hörs. Det är också
att våga ta plats.
Lång tid har det tagit mej att våga men mer och mer vågar jag ta
min plats i rummet. Inte så mycket fokusera på en hopsnärjd själv-
iakttagelse som så ofta satt krokben för mej.

Igår kom regn och åska på morgonen så bevattningen kunde
vila. Höll på hemma en massa för det vart mulet. Satte deg till
mitt goda bröd på gröt, aprikoser, nötter och frön. Sköljde  jord-
gubbar och sållade de finaste till frysen och tog resten till en gryta
saft, där de fick koka ihop med de sista vinbären ur frysen ihop
med fjolårets björnbär. Skulle ge det hela ett snabbt uppkok och for
till kolonin och pysslade ett tag.
Kom hem till en bränd gryta och saft på hela spisen och ner på
golvet. Hade ju inte stängt av som det var meningen.
Eländes, jävla elände.
Men medans jag torkade och höll på ,gick P 1 med ett program
om flyktingar som försökt ta sej från Afrika till Europa för ett
nytt säkrare liv, så med den bakgrunden blev ju ett misslyckat
saftkok en mycket bagatellartad petitess.
Och till kvällen plockade jag nya bär och lyckades bättre så
då försvann min sorg över alla brända bär och allt det ogjorda
arbetet.
Och till kvällen var det teve med nybakat bröd, hela kvällens
program: Ugly Betty, morden i midsommer och in treatment.
Mitt lilla lilla enkla liv

Kommentarer
Postat av: Josefine

Gratis är gott. Hade jag bott i stan hade jag gärna gått på sånt och friskis och svettis vid fästningen men men.



Sv. Tack så gulliga ord i min blogg. :) De värmer och ja det är verkligen så här livet är, upp och ner hela tiden. Bara att ta det för vad det är men hur lätt är det alla gånger. :P

2010-07-14 @ 22:13:38
URL: http://daggdroppe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0