Lite inspiration

En stunds kontemplation efter frukost.
Kan unna mej det eftersom det är såpass mulet att jag inte
behöver störta iväg, och en affirmation dyker upp som jag skriver
ner.
Har en skrivbok där jag skrivit ner saker ur böcker, inspirerande,
välformulerande meningar , geniala och vackra ord.
Här finns även mina affirmationer.
En bra affirmation ska väcka en gnista i dej, en hög vibrerande energi
och den ska uttalas som om det redan inträffat.
Enligt de här teorierna fungerar universum enligt lagen om attraktion.
Man attraherar det man utstrålar.
Eller om man vill tala enligt bibliska termer: Den som redan har
den ska varda givet.

Att vilja något alltför starkt  samtidigt som man inte accepterar hur
det faktiskt är just nu, kan istället stöta bort.
Som Judith Orloff beskriver , att man går över en gräns . Det blir
som ett dödsgrepp kring en alltför ihärdig ambition, som sen stryper
möjligheten att den blir uppfylld.
"Här är energins grundläggande lag: för att förverkliga dina drömmar
måste du ge dem lite svängrum. Utför fotarbetet - men gör det varsamt
och låt universum göra underverk."

Bläddrar runt bland mina affirmationer och ser att en del av dem
faktiskt kan räknas som uppfyllda. Att läsa dem ger mej hopp och
inspiration och jag skriver in min nya:

JAG BOR, LEVER OCH ANDAS
PÅ EN UNDERBAR INSPIRERANDE, FRIDFULL
OCH TRYGG PLATS.

Kan också dela med mej av en perfekt och egolös affirmation som
utformades av en tao-mästare vid namn Nabuo Shioya.
Han var då 97 år och den är utformad som om det redan hänt:

UNIVERSUMS OÄNDLIGA KRAFT
SMÄLTE SAMMAN
ANTOG FAST FORM OCH
SKAPADE EN VÄRLD I VERKLIG HARMONI.
Den kan man ju även kalla en bön för vår värld, om man vill.

Själv skapar jag som väntat rätt egoistiska affirmationer och jag
har bla försökt förändra min tanke om att jag är en person utan
tur och tajming. Då kan jag använda den här:

PENGAR, LYCKLIGA TILLFÄLLIGHETER OCH VÄLSIGNAD TUR
FLÖDAR IN I MITT LIV
HELT UTAN ANSTRÄNGNING.

Är väl inte helt övertygad om att just den precis har uppfyllts,
måste "jobba" mer på just det där med flödes-känslan.
Blir lätt i hjärtat av just sådana ord så att en sånhär mening
kan lyfta upp energin till lättare nivåer:

MITT LIV FLÖDAR AV HÄLSA OCH LJUS
SKÖNHET OCH KÄRLEK OCH
LYCKLIGA TILLDRAGELSER.

Och för alla som tycker sånt här är trams...ja då är det trams
för er.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Så vackert skrivet om affirmationer, Ulla!



Det är ett misstag att kalla sina affirmationer för egoistiska eftersom man inte KAN affirmera åt någon annan! Attraktionslagen handlar om mig och mitt liv och inte människorna omkring mig.



Jag affirmerar själv även om att jag är värd det jag har eftersom jag har lätt för att se mina tankar som egoistiska och jag kan känna skuld över att jag lever i välfärd när så många lever under förhållanden som jag inte ens kan tänka mig.



Jag har till helt nyligen känt skuld över att jag inte orkar be min högre makt välsigna ALLA andra människor. Det är tungt att bära "andras kors" och det är även högmodigt att tro att jag kan eller behöver göra det. Då förminskar jag mina medmänniskor och deras rätt till att i sin egen takt utvecklas mot ljuset. Vare sig de använder sig av tankens kraft i affirmationer eller ej. Jag kan ju inte heller veta vad andra behöver få till sig för att de ska gå mot andeljuset. Lev och Låt Leva är en bra devis i sammanhanget. Inte alltid så lätt, men nödvändigt om vi ska bli det våra själar önskar!



Kram Marianne

P.S. Min sons aura är helt vit och det innebär att hans själ är upplyst, dvs 'färdig'. Att höra honom tala är som att höra någon av våra stora andliga världsledare. Han ÄR dessutom mindful i alla sina angelägenheter och DET är fantastiskt att se, förstå och känna. Sonen vet att han valde att reinkarneras till det liv han har för att hjälpa andra själar. Han valde att bli sjuk för att jag skulle bli 'frisk'. Är det inte underbart, så säg! Jag börjar nu, med Sonens hjälp och två medium jag nyligen mött av en 'slump', att via det andliga perspektivet kunna hantera smärtan i mig. Smärtan kommer ju av att han trots allt är min älskade son om än 'bara' i det ekorrhjul som är världen!

Kram på dig och ha en underbar dag!

2010-07-08 @ 12:28:43
Postat av: ulla

Tack för ditt långa inlägg, det är alltid lika intressant att höra vad andra har att säga om affirmationer och visst jag var väl lite "rolig" när jag skrev om egoism. Det är så sant att man inte kan affirmera för andra.

Det enda jag har känt till hjälp när jag står i konflikt med människor eller plågas av nån relation är att " lämna över". Att be om hjälp - för att jag inte kan reda upp det och inte mäktar med mina egna negativa och arga känslor.

Låter fantastiskt med din son, fantastiskt...och svårt.

Något att skriva om kanske, nu eller i framtiden?

2010-07-08 @ 14:37:34
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0