Måndagmorgon efter en fin helg

Lugnt och trevligt har det varit.
Lördagmorgon ställde jag klockan och masade upp,lämnade en
sussande älskling kvar i sängvärmen och tog på mej träningskläder
och for iväg på ett pass bodybalance.
Motvinden var kall mot ansiktet och vinterkylan blåste genom kappan
i nerförsbacken, men där väntar tända stearinljus och den mjuka yoga-
mattan.
Förnyad och uttänjd i alla leder cyklar jag hem igen där
kaffedoften slår emot mej och en pigg och glad Tord som dukat
fram för " andra frukosten".
Vi " hemnetar" lite med våra kaffekoppar bredvid. Utökar sökområdet
för skoj skull till Falkenbergs kommun och hittar drömhuset en bra
bit inåt från kusten...men där vill vi ju inte bo.
Där fanns de många rummen,murade öppna spisar, kök som var
öppet till nock med bjälkar och trevligheter och den uppväxta insyns-
skyddade trädgården.
Jaja...
Vi åkte och köpte kalk och sen efter lite annat en go fika med
bästa Jeanette. Ett par killkompisar till henne dök upp och beställde in
"bakis-frukost" för att vakna till inför lördagens begivenheter.


Till kvällen såg vi en film jag lånat av broder Sven ( inte min riktiga bror
men ändå). Iron man. Trodde det var en riktig B-film men den var
inte helt utan kvaliteter. Vill se den för uppföljaren ska komma och där
har älsklings-Micky Rourke en roll så då vill jag ju se den för det.
Kan inte se mej mätt på hans plastik-förstörda ansikte.!

Nästa dag åkte vi ut "på bygda". Körde runt på de slingriga småvägarna
ute vid Bua. Såg en del av husen som ligger ute till försäljning och
drömmer om en fri utsikt över strandängar.
Helt säker på att landskap präglar människan och att en fri utsikt
gör tanken friare.
Stannar till utanför Sven-Arnes föräldrahem för där står han själv
och pappan bland alla grävmaskinerna i vårsolen.
Det blir en lång pratstund om ditten och datten och vi lär oss en
del om fuktmark, dränering, tak och plåt.
Snön rasar från taken med blöta plumsljud och fåglar piper i
den försiktiga lävärmen på gårdsplanen.
Vi kör ut på norra näs och där vill vi verkligen bo.
Känns som alldeles enskilt med mycket vackra ekar som spretar
med grenarna mot den isblåa vårvinterhimlen. Snön bländar
när blicken går över fälten.
Här finns den naturliga mittpunkten mellan Tords jobb och
"min stad". Härifrån kan jag lätt cykla.
Jaja

På kvällen avgjordes "project Runway" och den ganska kalla och
elaka Irena vann över lilla gulliga Carol Hannah.
Men när Irenas samlade machofarsa lät tårarna flöda när han
kramade sin dotter kunde man ju inte hålla sej.
rörande. Stora starka män som gråter är så fint.

Nu iväg på måndagsträning: step och core.
Sen fort hem till tvättstugan och när tvätten är klar blir det
Alva-hämtning på skolan.
Upptagen dag.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Aha, Norra Näs känner jag inte till så bra. Men det där med att hitta nån bra stans att bo är inte helt enkelt. Idag hittade jag den här lägenheten, den har vi sökt! http://www.boplats.se/HSS/Object/object_details.aspx?objectguid=50c0ec86-1954-4074-b15f-dbab74622a18

2010-03-09 @ 21:32:29
URL: http://filmflykt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0