Om lammstek på nyheterna

Nytt på matfronten: hormonmedicinerade tackor får foster av
en annan biffigare får-ras inopererade.
Lite osmakligt tycker jag. Allt för att tjäna mer på djuren ,producera,
konstruera, teknologisera, medicinera.
Urk.
Att inte äta kött håller mej något lite utanför den värsta djurproduktionen
men jag vet att äggen och mjölken och osten inte är oskyldig heller.
Vi lever våra liv så insyltade i en massa oetiska förhållanden att man
helst stänger av helt och gör sej hård och opåverkad .
Vi får för mycket information för att må bra.
Själv mår jag dåligt åt alla lampor som är tända när solen skiner in
i min träningslokal och jag tar hellre av mej skorna än trär små
blå engångstossor på fötterna, eller dricker kaffe ur plastmugg som
slängs.
Annika Lanz har ju ångest för "blöjberget".

Tränat har jag gjort och nu har jag tvättstugan.
Har även ringt på hos min granne som  röker som en borstbindare
i sin lägenhet när han har besök, som han har haft ett par dygn nu.
Det hade inte varit nåra problem om han inte hade haft en brevlåda
som glappar och släpper ut all rök i trappen.
Jag mår fan illa när röken kommer in i min hall och ända in i mitt
sovrum när jag ska sova.
Kan jag inte själv få bestämma hur det ska lukta hemma hos mej
så är det inte kul.
Bad honom ringa vaktis och få en ny brevlåda. Han pratar inte så bra
svenska och ville att jag skulle göra det.
Något som jag försökt men vaktis säger att det måste vara grannen
som fixar det.
Så nu har jag fått nog ännu en gång och ska ta en sväng förbi
områdeskontoret på väg från tvättstugan.
Mitt barnbarn håller andan när hon går upp till mej.  Eftersom
jag bor högst upp drar röken ju uppåt hit och fönstren i trappen
är plomberade.
Sicka problem man har, eller hur?
( i-land i-land i-land.....)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0