Tillbaka till Seinfeld-veckan

Klyftorna ökar i samhället, säjer de på ekot just nu.
Surprise!
Och med fattigdom ökar ohälsan.
Rik, vacker och frisk borde man va. Kanske kan man försöka fejka det,
jag försöker ibland.
Hörde Blondinbella i en interjuv för ett par dar sen. Hur hon var tämligen
mobbad och illa omtyckt, satt hemma och skapade sin egen värld med
sin blogg. Skrev helt osanna saker om fester och inbjudningar och hur
populär hon var.
Fast sen blev det ju faktiskt sant.

Själv är jag behäftad med ett ärlighetstvång, men visst...
man väljer ju sina sanningar.

Hittat fler bra böcker på bibblan, Kunzelman och Kunzelman bla.
Om jag nu gillar den. Blev totalt förförd halva av hans ,vad var det den
hette nu evinnerliga kärlekshistorien, men sen lämnad med en tomhets-
känsla och ifrågasättande.
Hittade en liten bok om Virginia Woolf och hennes syster Vanessa. De
har intresserat mej länge. Vill gärna veta mer om Vanessa, den lyckligare
systern.... eller ja, hon som iallafall inte tog livet av sej.

Annars upplever jag det som en lättnad att falla in i vardagsveckan igen.
Helgen blev alldeles för lessam med sin känsla av brist och tråkighet.
Men vi pratar mycket!
Kanske kommer vi fram till nåt till slut.
Och jag tvingade Tord att delta i Earth hour med sterinljusmys.
Det var inte så fel.

Idag var det träning- brödbak- dammsugning- bibblan och så....
Återknytningen till Seinfeld-familjen!
Och har jag inte fått nog kommer ännu ett avsnitt halv sju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0