En vanlig vårvintervecka

Sol, smältande ispölar, fågellåt. Vaknade rätt tidigt och for
iväg. Kattvakt i helgen.
Hade med mej mina radiolurar och försökte höra reprisen av " stil"
medans jag slevade upp kattmat.
Förstår inte varför folk inte har radioapparater i varje rum som jag
har!
Ner till bodybalance, upp genom stan med bästa J på hemvägen.
Sovit lite dåligt tyvär. Snurrar omkring på nätterna, finner ingen ro.
En natt gick jag igång på tandläkarrädsla, nästa natt var det ångest
för den framtida flyttningen. Fick en massa drömbilder av hur jag
stretade på en snöblåsig väg med min cykel och kassar.
Att livet inte alls skulle bli enklare av att bo på landet utan mycket
jobbigare.
Mot nattens tankar har man inget försvar för man sover till hälften
och den realistiska sidan slumrar så saker får helt tokiga proportioner.
Men det har varit en bra vecka. Har mina rutiner. Ganska
mycket träning, lite Alva-passning, lite måla, lite väninnor.
Ett tandläkarbesök som förmörkade veckan visserligen.
Älsklingstorden har jobbat stenhårt hela veckan, skyfflat snö och is
från golfbanan. Utomhus kroppsarbete efter att ha varit ganska stilla
ett par vintermånader. Det tar.
Jag har putsat fönster och frigjort plats för alla plantor som snart kommer
att trängas överallt där det finns ljus.
Min lägenhet är ju ganska invecklad, ingenting man städar i en hand-
vändning. Snarare ett hörn i taget.

Nu har jag iallafall bälgat i mej dagens andra balja kaffe och inväntar
Tord. Kanske träffar vi lite folk i stan för en fika.
Folk kanske kikar ut ur sina hålor med bleka snuviga näsor och känner
ljuset volta runt bland hjärnans synapser, skickar ut ett leende tillbaks
mot solen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0