vintervind och vårsol

Eftermiddagssolen lyser rakt in och gör mej så sömnig. Man
bedrar sig på vädret för ute blåser isig vintervind om öronen.
Lämnade mössan hemma.
Tog cykeln till stan och cykelverkstan igen. Någon roade sej med
den i Lördags när jag ställde den i stan. En av de där spiralerna som
håller upp sadeln är borta så man riskerar att få en snedställd kropp
om man ska fortsätta cykla så. Gamla sadeln har dessutom sina
tidigare blessyrer så det kan väl vara dags att byta den.
Igår ett Alva-pass, idag ingen träning och ingenting att passa.
Ändå har jag inte målat nåt ännu men jag får väl nu snart.

Älsklingen hade ett bokat bankmöte igår så då är väl
det första steget till husköp gjort.
Hopp, oro, förväntan och ångest.
Förändring.
Jag som levt likadant i hur många år som helst...
Samtidigt ska man bo kvar ett bra tag till och börja ännu en ny
säsong på kolonin.
Den älskade tillflyktsorten, trädgården som man älskat så och
lagt ner så mycket möda på.
Jo det är många dubbla känslor.

Igår var det en härlig teve-dag. Ny säsong för " det okända",
aldrig sinar min aptit på övernaturligheter.
Sen ny säsong " True blood",gottgott.
Antar att Lafayette blir vampyr vad det lider, kan inte tänka mej
en mer passande sådan.
Gillar Sookies starka små servitrisben i sina shorts och Taras
armar.
Och Jason Stackhouse som är eneverande söt och dum.

Börjat läsa " De fattiga i Lodz" av Steve Sem-Sandberg som
vann Augustpriset 2009.
Från ett getto mitt under förintelsens tid,en ofattbar tid.
En bok som inte smeker läsaren medhårs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0