Regnig himmel

Kristi-himmelfärdsdag och jag väntar på att brödet ska bli klart.
Älsklingen sover ännu och snart ska jag ladda kaffebryggaren så vi kan
få en lång och mysig frukost.
Kan behöva lite mys för ute är asfalten våt och mörk och det är antagligen
kyligt, men löven har spruckit ut.
Igår när jag cyklade genom påskbergsskogen för att handla med mitt regnställ
prasslande omkring mej  var det fantastiskt att cykla in under de gröna lövens
kyrkvalv.
Annars är det lite gott och blandat, surt och sött i livets gottepåse
just nu. Det sura är att jag blivit lite sjuk, huvudvärk och ont i halsen,men
eftersom jag nu ändå går omkring och käkar pencillin stoppar jag bara i
mej ibumetin och går på. Fast träna gör jag givetvis inte.
Pumpade i tisdags  iallafall , det får räcka. La faktiskt på lite mer tyngd och
slet som en blå. Att man får slita för att kunna gå över sina gränser och
bli lite lite starkare!
Idag tänkte vi oss en tur till köp-paradiset Gekås i Ullared som faktiskt hade
öppet. Födelsedagspresenter ska inhandlas.
Läser en go deckare, Olle Lönnaeus " Det som ska sonas" och den har
mycket som en klassisk deckare ska innehålla.
Regnet får bevattna den kära jorden och jag får hålla mitt huvud smärtfritt
och svalt idag för att åtminstone förnimma något lite himmelskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0