Under saturnus

Förskräckligt kallt och ruggigt idag, torrt och kallt inga bra
odlingsförhållande.
Men jag fortsätter såklart. Sätter ut rotselleriplantor men täcker med duk för
kylans skull. De är väldigt fina och kraftiga i år för jag satte dem tidigt och
planterade om dem också i god tid. För varje år som går lär jag mej hur
jag ska göra bättre.

Att lägga duk när det blåser är eneverande, förankrar med sten och brädor,
nästan allt jag satt ut har duk över sej nu, det ser inte så vackert ut i landen.
Springer omkring med kannan och vattnar på allt det utplantade. En del
blommor har jag också satt ut här och där, tagetes och lite lobelia och
den fyllda vallmon vars frön jag fick i present.
Annars kommer vanlig vallmo, ringblommor och kamomill av sej själv
överallt. Även fingerborgsblommorna självsår sej.
Igår for jag hit och dit i många rundor med min cykel. Fick ner till stan
och låta tandläkarn slipa ner den nya lagningen.
Den var för hög, kände att jag inte kunde slappna av, blev spänd i käken
och upp mot tinningen.
skönt att få det gjort.
Tränade step och core igår och pump nu i eftermiddag.
Till Netto och handla lite billiga erbjudande och sen hem till facebook
och bloggen.
Dragit för balkongglasen på balkongen och ska ingenstans mer idag.
Stängde växthuset vid ett när jag for därifrån. De flesta små plantor
har olika skydd över sej så där kan stå och mulla till sej.
Idag gjorde jag iordning lite lådor och stora krukor som jag ska plantera
i sen senare, bla peppar och nåra paprikor får ta plats där för allt ryms
inte i växthusen.
Fyllde kompostjord i botten blandat med torvmull och kalk. Över den
svindyra jorden vi köpte för jag ville ha en krav-märkt. Då får man betala
tre-fyra gånger så mycket. Känns inte rimligt!
Tog en massa gräsklipp som jag klippt från mina gräsgångars kanter
och klipper det ännu finare och täcker jordytan med det.
Blir fin kväve antar jag, och så vattnade jag över.
Bara det blir varmare nu snart så ska jag sätta  mina barn... nej jag
menar mina plantor där.
Drömde om spökerier i morse.
Annars är det alldeles platt och tomt i mitt huvud just nu.
Så jäkla oinspirerad.
All min bestthet hamnar i jorden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0