Chokladtryffel

Gravt understimulerad.
Tur att det ska till att bli kalas imorgon, huset fullt av vänner
och utgång med musik och förhoppningsvis dans.
Om knäet funkar.
Gjorde en liten vridning på träningen och fick ont i ena knäet
efteråt, kompenserade nog på nåt konstigt sätt för nästa dag
hade det hoppat över till nästa knä.
Hittade ett par knäskydd i en låda, som jag burit nu under thights,
men jag vill ju helst slippa det imorgon, när man ska va fin.

Så ingen träning - inget träffa folk, bara vara hemma så mycket
som möjligt och försöka ta det lugnt.
Målar på en fin spegelram iallafall, så nåt vettigt gör jag ju,
lyssnar på " Hypnositören" på ljudbok.
Mesta maten hade jag handlat innan och presenten, men lite
måste jag ut och cykla för att inte tyna bort.
Vinden mot ansiktet är underbar, rena hösthimlar, avlövade träd.

Gick upp i morse för att göra chokladtårtbottnar. Sen blanda
grädde och choklad till tryffel som skulle hällas över. Man skulle
ha formar med löstagbar kant och bottnarna skulle va kvar
när man hällde över tryffeln. Det hade jag inte, så jag tog ur
och hade dem på fat istället.
Märkte ju att den rinnande tryffeln inte höll sej tårtan
utan rann över så jag försökte improvisera och klippa till
kanter av kartong, hoplappade med silvertejp.
Det höll inte tätt så snart var det kaos med chokladsmet
överallt.
Men jag slickade i mej allt.
Bläk.
Drack citronvatten för att bli av med den kletiga känslan.
Nu står tårtorna iallafall och stelnar i kylen. Ser inte alls
lika fina och hophållna som på bilden i receptet - men det
hade jag väl inte väntat mej heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0