Novembermys.

Väntar på att mitt barnbarn snart ska ringa på dörren. Skulle
komma hit efter skolan. Dockskåpet med sin pågående renovering
är undanplockat, hon får inte se förrän till jul.
Funderar på att göra några småsmå dockor också. Få se om mitt
pill-sinne har tålamod nog.
Sen hon var liten har jag alltid sagt att mormor har inga pengar.
Dels har jag knappt det, men på så sätt har jag sluppit ifrån
påtryckningar om vi är ute och rör på oss i nån affär.
Mormor har inga pengar!
Därför blev hon så förvånad när jag sa att jag köpt ny mobil:
Har du pengar?
Jaja.

Målar och syr för fullt och har roligt. Tränade lite skivstång
i morse men kände mej rätt behagligt lättjefull och mysig, inte
riktigt träningstaggad.
Följe med bästa Jeanette upp genom stan, den goda rutinen,
vi skiljs åt i det blåsiga gathörnet och önskar varann god helg.

Sytt en frans på ett alldeles underbart gammaldags tyg med
rosor som jag haft i min ägo länge. Så tillfredsställande att
använda sånt jag länge lagrat.
Börjat lyssna på Ernst Brunners " Yngling på glid" så det hård-
kokta temat fortsätter efter Dennis Lehane. Nu hänger jag med
Roffe Rutten, Danny Opel, Lövet, Omar och hans bröder, i för-
beredelserna inför ett rån.
Så trevligt för mej, laglydiga mänska som inte ens vågar fuska
med teveliscensen.....

Kommentarer
Postat av: Lilitha

Intressant det där med spiralen...undrar vad det var för något...? Önskar jag vore lika kreativ som dig... Kram Lilitha

2010-11-22 @ 15:43:55
URL: http://lilitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0