Tänd upp!

På ett alldeles fantastiskt gott humör, liksom full i skratt
hela tiden och trivsel trivsel trivsel.
Genom frusna snön invirad som en taliban med sjalen upp till
ögonrynkorna, för att svinga omkring skivstången en timme
under högljudd musik och glada tillrop av en personlig och vänlig
tränartjej som tar i hand och önskar välkommen.
Hem till Torden som jag lämnat hopkrupen i skrynkliga varma lakan.
Han kan få sova så är han pigg och glad när han ska på killfest
ikväll.
Men han galopperade glatt runt i lägenheten när jag kom hem och
kaffet doftade.
Hans totemdjur måtte va älgkalven. Eller Bambi on ice.
Själv känner jag ren och skär lycka när jag tänker på tiden
som ligger utsträckt framför mej.
Slipa ner pallen jag köpte för en tjuga för ett par veckor sen. Måla
den i och klä om sitsen i ett blommigt tyg som är starkt nog för att
slitas av tungrumpor.
Måla en grundad låda och ett dito nyckelskåp.
Bar ner pelargoniorna till källarförrådet , den inglasade balkongen
har is på insidan så där är nog för kallt. De kommer inte tåla att
stå i komplett mörker därnere sålänge, men en månad kanske,
sen tar jag upp dem och ställer i fönstrena här inne, klipper ner,
och hoppas på att livet ska återvända tillsammans med ljusets
återkomst.

Är jag filmsugen ikväll tittar jag nog på Sin city på femman ,
även om jag sett den förut. ( Tittar i princip aldrig om, livet är
för kort och filmerna för många)
Men den är himla läcker och Jessica Albas dans är såå snygg och
den vackre vackre Mickey Rourke är också värd ett omseende.

Satte upp stjärnan som följt mej sålänge jag minns, finns på
foton från barndomens jular, och ett par advensljusstakar.
Vill inte vänta längre och vädret är ju redan juligt.

Som så många år förr går jag upp i lyckorus denhär tiden.
Den mörkaste av året då man får mana på den inre elden och
använda det egna ljuset som en pannlampa i årstidens mörka
gruvgångar.


Kommentarer
Postat av: Lilitha

Du beskriver verklien på ett inspirerande sätt. Trodde först att Torden var en katt...men det var ju fel...haha. Kram Lilitha

2010-11-27 @ 16:45:04
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: ulla

Torden= min pojkvän sen 12 år tillbaka...lite av en huskatt visserligen.

2010-11-28 @ 14:57:53
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0