Vinterförberedanden

Dagen började med sol men nu mulnar det på. Sov
så länge jag kunde, till halv nio iallafall eftersom det var riktigt
riktigt svårt att somna i natt.
En fin helg annars. Göteborgsdottern kom ner för ett sällsynt
besök med flickvännen Frida. Hade tagit vägen förbi Ge-kås
och inhandlat julklappar och så skulle då syster grattas i efter-
skott.
Mycket tårta blev det.
Jag bjöd på mat, potatisgratäng och hade tinat en bit av choklad-
tårtan som blev över av Tordens kalas.
Och när vi kom till Lilith hade hon gjort marängtårta.
Gott att träffas. Trevligt familjärt umgänge.
Så glad över min "unga" familj. De gamla har dött ut så det
är mina döttrar och jag. Och deras nära o kära.
Nytt mot framtiden, ungt.

Cyklade till kolonin och solen stod så lågt fast det var mitt på
dagen. Plockade en kasse grönkål och ställde på Liliths trapp.
Kan hon koka och frysa in, bara att ta fram till julafton sen.
Tog pelargoniorna från  fönsterbrädet och ställde undan på
balkongen.
Vintervila.
I morse vimlade jag runt bland en del bloggar, där en del
övernaturligt avhandlas. Spökerier , tidigare liv och astral-
vandringar.
Skulle kunna sitta vid detta hur länge som helst, men avbryter.
Måste göra.
Gjort juice av Tordens äpplen, morötter, selleri och ingefära.
Behöver.
Ställer dockskåpspysslet åt sidan och målar klart den fina spegel-
ramen. En blundande måne längst upp.

En solreflex når in till mej här jag sitter, solens sista strålar
speglade i en fönsterruta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0