Drippelidropp på rutan

O va jag är bra på att ha "tråkigt". Det regnar, jag är ensam,
jag ska vara ensam idag och min mobil är sönder.
Älsklingen fick äntligen vatten i huset med assistans av en väldigt
god och hjälpsam vän. Hoppas han får tillfällen att återgälda detta.
Nu ska han greja hemma. Att inte kunna diska ,städa eller tvätta på
en månad lämnar nog en hel del jobb.
Vi träffades iallafall fredagkväll och lördagförmiddag, så det får bli
kvalitetstid istället för kvantitet.

Men visst har jag sänkt mej några grader i denna tid av stillhet
och ensamhet. Kroppens svar är också tydligt: stelhet i fingrar och
fötter.
Det pågår liksom inget utbyte mellan mej och omvärlden.
Murarna är för höga för mej att klättra över och jag får tid att
måla. Men det går oändligt långsamt.
Tränar emellanåt. Cyklar och handlar. Cyklar till kolonin och
gräver upp potatis och gräver ner lite gödsel.
Men idag i regnet låter jag det vara.
Igår var iallafall underbart att sätta på sej ett par snygga jeans,
och stövlar med lite klack, snygg jacka och ruska ut håret över
kragen och gå lite på stan.
Efter att ha doftat gödsel pytsar jag på mej rikligt av favoritparfymen.
Vi går och tittar på kläder , för konstigt nog gillar Han det också.
Nya tidens killar är väl lite mer såna.
Jag tittar men handlar ingenting. För jag har allt. Bara för
inspiration, att sätta ihop på nya sätt.

För att få liiite cirkulation lämnade jag in en stor kasse med
kläder på loppis. Den har stått i mitt förråd i flera månader
i väntan på utförsel.
La lite växelpengar i en dragspelares låda.
I de där böckerna jag läser blir man uppmanad att ge för att få.
Det är svårt för en sån sparfanatiker som mej.
Skulle vilja ge av sånt jag vill ge av men det är dålig efterfrågan
på det. Dålig efterfrågan på ullaunna.

Unnat mej att sjunka lite. Iakttar mitt sjunkande, men ska behålla
en bit av mej ovanför vattenytan så jag orkar dra upp mej
innan jag förlorar mej i träskvattnet.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hade jag vart hemma hade vi kunnat tagit en fika i och blickat ut pa droppandet utifran :)

2010-10-25 @ 08:44:47
URL: http://emmaimoldavien.blogspot.com
Postat av: ulla

Det hade vi kunnat!

Jag älskar att vara ensam, men ibland blir det lite för lite intryck utifrån...Kul att man har facebook nuförtiden, det passar mej så himla bra. Enkelt.

2010-10-25 @ 19:05:58
URL: http://ullaunna.blogg.se/
Postat av: ulla

Det hade vi kunnat!

Jag älskar att vara ensam, men ibland blir det lite för lite intryck utifrån...Kul att man har facebook nuförtiden, det passar mej så himla bra. Enkelt.

2010-10-25 @ 19:06:05
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0