Svindel av tid och konst

Morgondimman har lättat, radion ger " Godmorgon världen"
som ger två timmar riktigt bra information om det mesta som händer
i Sverige och världen.
Letar efter änglar att måla på en låda och bläddrar
i en bok om renässansen och får nån slags konstsvindel.
Av skönheten, av tidlösheten. Från porträtten ser ögon in i mina
som känns lika närvarande som mina egna i en spegelbild.
Från flera århundraden in till mitt Nu.
Som jag förut nämnt grubblar jag mycket över Tiden. Förstår den
överhuvudtaget inte , lika lite som jag förstår döden.
Får svindel, blir yr och mystifierad av det förgångna.
Aldrig av mitt eget, bara det stora hela förflutna. Den förflutna Tiden.

Solen lyser upp oxelträdets röda bär och gula löv härutanför
mitt arbetsrumsfönster. En deg jäser och jag är träningsklädd för att
snart rulla ner på lite Mojoyoga.
Igårkväll kände jag mej nästan sjuk och har ju faktiskt blivit utsatt
för smitta, men fördelen med att åldras är ju faktiskt att jag inte
är alls så sjuk som förr. Så jag tror att jag faktiskt inte blir sjuk
nu heller. Sovit gott hela natten.
Kanske en Tord väntar på mej när jag kommer tillbaka från yogan.
En solig söndag tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Emma

Later som riktigt hostmys... Lite maleri, lite yoga och sa oxeltrades roda bar :)

2010-10-13 @ 09:03:19
URL: http://emmaimoldavien.blogspot.com
Postat av: ulla

detta är nästan alltid en god tid av året. Sommarens stress drar bort, luften är frisk och man är ändå fylld av ljus för ett bra tag fram .

2010-10-14 @ 09:48:13
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0