Rita upp en egen världkarta

Tycker om vinden idag, mild och stark från öster.
Var ute och plockade björnbär, kanske de sista, tömde kompost
på lådan på kolonin och tog hem morötter och en massa ringblommor
som jag arrangerade i en låg mönstrad kruka.
De står och lyser på mitt köksbord - men jag kan inte fota dem tyvär.
Pressat juice i råsaftpressen , morötter, selleri, ingefära, rödbeta och
äpplen. Blev gott.
Gjort bisalva till en kvinna jag känner som vill   ha.
Satt en deg och kokat en grönsakssoppa. Tord skulle dyka upp
här sen i kväll och då kan han få varm soppa med nybakat bröd,
låna min dusch och vänta tills jag kommer hem från träningen.
Vill göra det mysigt för honom när han nu fått slita så.
Frågade hur mycket disk som samlats nu när han saknat vatten
sålänge. Där ser nog rätt miserabelt ut, kan jag tänka....

Tänker att jag gör mej rätt lycklig med att leva på
dethär viset. Att det faktiskt ger mej stor tillfredsställelse att
gneta och gno. Skulle antagligen i varje fall inte vara lyckligare
med mera pengar.
MEN det betyder ju inte att jag inte slutar önska mej pengar....
Att aldrig få in resor i livet t.ex kan kännas lite fattigt.
Att inte få se länder jag drömmer om.
Men kanske kan jag på det viset behålla mina fantasier om
länder jag längtar till.
Kanske kan jag när det som idag blåser från öster visualisera
stäpper och tundror, grässlätter så långt ögat når.
Och på så vis slippa se sönderindustrialiserade landskap, fula
städer, skräp och miljöförstöring.
Kanske kan jag drömma ihop en värld som är mer arketypisk,
ursprunglig och sann.
Precis som när man var liten och ritade kartor över fantasi-
länder.

Idag har jag inte pratat med nån alls, rätt skönt. Behåller
min energi, pratade tillräckligt igår.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0