Mitt-i-veckan

Rätt matt faktiskt.
Tränat, cykla och handla efter, cykla till kollo för en
del jobb och en fika i solen med bästa Anna.
Försökte elda men det ville sej inte. Ett tag brann det äntligen bra
bara för att ebba ut och slockna trots mina ansträngningar.
Använder tidningspapper och många tändstickor men ibland
vill det inte bara. Behöver nog mera blåst.
Snart höströjt klart annars och skulle klippa lite gräs men då
pajade gräsklipparen.
Och Tord är och spelar golf . Vill genast ha hit honom. Han
behövs som min handyman. Ska klippa mitt plommonträd
också - och krama mej såklart -hans huvudsakliga arbetsuppgift.
Plockade björnbär, finns ännu. Hem och äta stekt potatis och ägg,
salladsgrönsaker från landet.
Snart dags att plocka ner de sista tomaterna och mogna dem
hemma innan frosten kommer in i växthuset.
Cyklade genom hela stan för att handla på Hajen där de hade
billiga bananer och billig brieost.
Träffat folk hela dan och pratat.
Aktiv marsenergi, visserligen kvadrat till uranus, men aktiviteten
blir lite uppspeedad.
Nu badad med nytvättat hår och bara längtar efter tvsoffan.
Arga snickaren, Hung och nurse Jackie ska roa mej ikväll.
Sen lägger jag mej med Joyce Carol Oates dagbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0