Ullaunnaland

Då ska vi på en andra visning ikväll då. Av huset på
Ekvägen 11.
Innan dess kolonin.
Håret har blivit solblekt och ansiktet solbrynt, eller nåja...
lite rött kanske. Igår drog jag ut madrassen på altanen och
sträckte ut efter kaffet. Varmt!
På morgonen var jag till en hälsokostaffär som hade en kampanj
med fotundersöknig, en dartmografering av foten när man stod på
en genomskinnlig låda.
Kom därifrån med en beställning mot fotinlägg för 1200 spänn.
Tror dock inte att det kommer att göra någon omfattande verkan,
hade inte så väldigt nedsjunkna fotvalv. Det hade ju annars kunnat
förklara varför fötterna blir så trötta och onda.
Men bra med inlägg att lägga i sommarskorna som ju ofta inte har
den stötdämpning som kraftigare vinterskor har.

Och bältrosen håller på att läka, men det onda är kvar. Drar sej
ner runt höften, en bit in i kroppen. Det är ju en nervsmärta.

Alltid alltid nån jäkla krämpa, alltid nåt som gör lite ont...
Ingenting alarmerande, sällan nåt som behöver vård eller medicin,
men sällan sällan smärtfri.
Nån bakomliggande tanke om att själva Livet gör ont.

Vill inte längre fokusera på kroppen och smärttilsstånden mer.
Jag är ju faktiskt inte sjuk. Ju!
Blir bara förvånad över kroppens uppfinningsförmåga att hitta nya
saker som kan göra ont.

Tord jobbar på och efter andra dagen sa han det kändes som han
jobbat där jämt.
Inga problem heller med att gå från att vara banchef till att vara ban-
arbetare. Ser det nog mer som en lättnad.
Att få jobba på en bana där saker fungerar, maskinerna inte är åldriga
och han slipper få skit för allt som inte funkar.

Påsken stundar, nåt litet kalas ska vi väl kunna fixa för nåra vänner.
Bara litet och lätt, knyt kanske, för jag behöver min energi till så mycket
så här års.
Och yngsta dottern fyller år .

Nu , ut med plantorna från morgonsolfönstret till balkongen, sen packa
för kolonin. Fortsätta i den perennrabatt jag försökte få fri från kirskål
i gårkväll. Öppna växthuset och lyfta på täckena av fiberduk som skyddar
plantorna från kalla nattluften.

Ännu en dag ännu en dag i Ullaunnalandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0