Ahhhhh.....

Tagit mej upp på en platå av välbefinnande och avslappning i
denna utdragna och krävande bergsklättring som är min flytt.
Vaknade rätt utvilad, frukost i sängen och boken i handen.
Cyklade ut: Först lämna in garagenycklarna till bostadsbolaget.
Källarförrådet som låg i huset bredvid och garaget lämnade vi igår.
Låg på det hårda cementgolvet och knäskurade. Upp och hoppa var
fjärde minut och trycka på den röda ljusknappen.
Tord kom och vi lassade in sista skräpet som han tog till en återvinnings-
station som finns här på området.

Suck av lättnad.

Idag cyklade jag i lugnt behagligt mak genom hela stan, mitt Varberg,
som hade torgdag. La på räkningar på lådan, tog ut pengar, köpte billig
rökt lax på Netto och en påse mandlar, apoteket efter comfora för mina
leder, sen cyklade jag vidare genom stan , köpte
minneskort till kameran och grundfärg till fulfurutaken på Ekvägen.
Har fortfarande en del tak att måla.

Allt så behagligt och lätt, skojade t.om med expediter och kände mej
som en fullkomligt normal människa! :)

Efter långt samtal med bekant på stan , hemåt i den redan kyliga luften
fast löpsedlarna lovar att värmen ska komma tillbaka.
Kaffe i min nu minimalistiskt inredda lägenhet.
Släpat in extrasängen till vardagsrummet framför teven och klätt in med
kuddar och mjuka leopardfiltar.
Där ska jag bo den närmaste tiden, ett rede!

Nu är jag säker på att hinna med allt så nu kan jag andas.
Till kolonin måste jag idag men annars greja med balkongen. Där finns
växter, mattor  och lite möbler kvar.
Folk undrar varför jag inte är färdig ännu, men de inser nog inte hur
fantastiskt mycket jag lyckats trycka in i min trea.
Kolonistuga och extraförråd inte att förglömma.
Kanske kör vi inga lass denna veckan, för Tordens bil är på verkstan.
Vill ut till huset, men jag får lugna mej. Gör bättre nytta här just nu.

Allt i sinom tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0