Dagar som styrkeprov

Storslagna, heta strålande Augusti - jag tror jag smäller av!
Måste Orka!

Pendlar mellan mina två hem, cyklar som ett jehu i hettan, klädd i
bikini , trotsar alla skönhetsideal och idéer vad man bör.
Möter ju så mycket manfolk som cyklar med bar överkropp så!

Och älsklingen, den älskade har drabbats av ännu en åkomma,
en böld på ett onämnbart ställe där solen inte lyser.
Klart som korvspad. Att gå och svettas, smutsig och dan, skava
omkring på en klippare mitt i rötmånaden!

Igår skulle jag sova ute i uterummet på elvan men tystnaden jag
trodde rådde därute, var bruten. Han yrade också upp, väckt ur sin
feber-och medicinslummer.
Grannarna hade biljardparty i sitt öppna garage! Sååå kul. Hojtande
och tjoande.

Idag vaknade jag där iallafall och han hade gått till jobbet, pencillinet
hade väl gjort sin verkan. Jag drack mitt kaffe och stökade och njöt.
Fortsatte att måla möbler. Gamla avskavda jag ägt i alla år som får ett
nytt lager färg, vitt.
Vill se mina piedetaler där med pelargonior snart.
Målade mina gamla halvruttna kollomöbler med ännu ett lager stugröd
oljefärg. De ska stå vid det blivande växthuset.
Drack mera kaffe och gick ut till brevlådan och tog in tidningen.
Som jag har längtat efter detta!!
Drömmen som börjar bli verklighet.

Sen packa ihop och bikinicykla i en alldeles rekordsnabb fart, fingret
på pinglan: ur vägen slöfockar och virrpannor som surrar omkring på
cykelbanan.
Hem, vattna balkongen, packa sallad och ner till damernas för dopp i
havet och några simturer.
Handla i stan med saltvattentungt och blött hår.
Hem och fixa, sen cykla kollo och svettig slita runt den halvtrasiga gamla
handjagaren i den tidiga kvällens värme.
Vattna upp växthusen och skörda alla cykelkorgar fulla av
gurka- tomat-squash-sallad-bondbönor-krusbär och ett jättekålhuvud.

Hemma där en pizzadeg med sojamjöl och dinkel stod och jäste
som jag nu fyllt med lök, vitlök och massor av tomater med timjan och
massor av stark prästost.
Och den ska jag äta NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0