När bor jag där?

Okej, människan är människans bästa vän ,men dom ställer till
det - mänskorna, för mina planer.
I förrgår vart det upprört ( av olika anledningar) när vi körde ett lass, när vi
återvände hittade vi ett par hyllor vid ytterporten som vi glömt och efter
ett tag började jag förstå att palmen vi ställt där inte var att finna.
Satte lapp upp med silvertejp om " undras vart vår palm tog vägen?".
Idag kom jag hem efter ett dygn i huset och då stod tre av mina
krukväxter där, återlämnade, bla palmen då.
Att ha så bråttom och inte fråga, vilka lustiga grannar man har...
Nu fick jag ändå springa en massa onödigt i trappan för jag kunde
ju knappast låta de stå kvar till nästa lass ska gå.

Ja jösses. Idag går jag på painkillers. Vass huvudvärk och tackochlov
tar den även det onda i fötterna.
Stått på en pall och målat tak. Tvättat i maskinen, pysslat.
Tagit utrymmen i besittning.

Att bo i hus! Efter ett liv i lägenhet.

Jag är glad, men vet att trots att vi varit tillsammans i tolv år så krävs
det en helt ny dimension för att bo ihop sej.
Trivs när jag vaknar där efter han åkt till jobbet och bara jag och radion
härskar över huset.
Trivs när han kommer hem och jag visar vad jag gjort under dagen, vilka
möbler jag flyttat runt, vilka lådor jag packat upp.
Längtar längtar längtar efter att få börja måla där, vid ett arbetsbord som
ännu inte finns, men jag vet var det ska stå!

Riktigt bor jag där när alla mina tevekanaler är där, internet, tarotkortleken
och planetephemriderna!
När vi fixat dit ett badkar i källarn och när jag bakat mitt bröd där.
När jag bloggar därifrån - Då bor jag där!

Kommentarer
Postat av: Katrine

Åh Ulla, jag springer också där mellan lassen när jag läser... och jag ser fram emot dina inlägg också när du bor där. Kram och lycka till!

2011-08-12 @ 00:34:58
URL: http://elkatrino.blogspot.com
Postat av: Inger Brorsson

Trevligt att läsa din blogg och hänga med i flyttbestyren och alla förberedelser i Ert "nya" hus.Snart kan Du pusta ut när allt är på plats.Tänk att nästa år skörda i egen trädgård! Det blir bara såå bra! Lycka till Er båda med nystarten tillsammans!

2011-08-12 @ 08:08:44
Postat av: ulla

tack för era goa kommenatarer!! Och hej Inger! Javisst längtar jag framåt en bit in i framtiden för nu är det jäkligt stressat och splittrat, liiite för mycket för min smak helt enkelt!

2011-08-12 @ 11:20:30
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0