Slitet

Strävsamma dagarna fortsätter. Har äntligen börjat projektet att få
kolonin iordning, lyfta den från högsommarkaoset och presentera den i
praktfull sensommarglans.
River, sliter, klipper och hugger. Bara macheten som saknas i den fruktbara
djungeln.
Ibland har det kommit en skur och då flyr jag in i stugan. Den har blivit
plockad på fåtölj och bord så jag har byggt mej ett näste på golvet med
dynor och kuddar. Tänder man en fem-sex stearinljus blir där varmt och
mysigt.
Annars blir det just aldrig man använder sin stuga annat till att ha grejer i
men just när det kommer plötsliga skurar är det perfekt.
Tänkte på det när jag skruvade locket av termosen och hällde upp det
heta kaffet, att just sånt som kan se obekvämt ut på håll, kan ge de mest
intensiva välbehagskänslorna.
Att t.ex på hösten ta en promenad kring fästningen i storm och piskande
slagregn och uppleva elementen in på bara skinnet, ger ofta en närvarokänsla
och lyckokänsla som heter duga.
Sen kan alla dom där som kör förbi i sina trygga vädersäkrade plåtskal kanske
tycka synd om en där dom far förbi, men det är snarare tvärtom.

Ja där satt jag med mitt termoskaffe och hörde regnet smattra på taket, sträckte
ut mej och fick det riktigt skönt och bekvämt och lät " Den döende detektiven"
av Leif G W hålla mej sällskap tills regnet avtog och jag kunde fortsätta mitt värv.

Speciella dagar. Alldeles ensamma, renskalade på det mesta. Kommer hem till
den ekande lägenheten med säng, soffa, teve och dator.
Långa bad där jag försöker få mina blesserade händer rena och lederna suga
åt sej värmen och bli mjuka igen.
Vaknade häromnatten av ont i tåleden, en pulserande smärta som höll mej
vaken ett par timmar mittinatten. Äta banan, dricka vatten och läsa lite.

Och idag - tredje dagen med samma schema. Tar det emellertid lite lugnt här
på morgonen, skriver, andas, tittar ut på gråvädret.
Sovit gott, kropp återhämtad, vid gott mod ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0