Ungefär nånstans vid mittpunkten av Flyttproceduren

Mycket kvar av dagen och jag är rätt trött. Den fuktiga
värmen som ligger över oss har del i tillståndet.
Tränade iallafall pump imorse och när jag går därifrån märks det
tydligt att fötterna är mer smärtfria än annars. Det är fantastiskt och
jag inser  varje dag vad viktigt det är med träning för kroppens väl-
mående - och själen.
Om jag nu har nån kontakt med min själ dessa bråda dagar.
Att hinna använda alla grönsaker, skörda, lagra, ta till vara. Att få med
plantor från kolonin till nya trädgården...
Häromdan blev det iallafall ett jordgubbsland därute och en hel del plantor
som jordslogs tillsvidare.

Ett bakslag är att älsklingen blivit sjuk. Ja förutom alla små skador som
han drabbats av den senaste tiden så har han nu blivit förkyld och febrig.
Jobbat på ändå, men idag bar inte rösten och hostan vart svår och febern
härjar hans arma kropp, så han stannade i sängen.

Märker att jag är påverkad av Agneta Plejels roman " Kungens komediant"
som jag läst nu. Gustav den tredjes tid, Bellman och Sergels.
Den är naturligtvis bra, men det bränner kanske inte riktigt till trots allt.
Även läst poeten Eva Ströms " Den flödande Lyckan", en historia som
skimrar av poetiskt språk...men som inte heller lämnar mej med något
riktigt bestående minne.
På teve såg jag filmen " Waitress", som var så fin. Visst var det så att skåde-
spelerskan som hade huvudrollen blev mördad strax innan premiären? Eller
var det regissören?
Det gav iallafall en extra melankolisk prägel.

Kolonin var varm idag. Drack kaffet och åt mackorna men solen blev nästan
övermäktig. Klippte gräs och försökte hålla mej i skuggan. Öser ner komposterad
gödsel i sopsäckar som ska till elvan.
Men annars ser jorden därute rätt fin ut ändå. Under en övergödslad gräsmatta
som vi enkelt gräver upp.
....eller ja, enkelt och enkelt.

Till min förvåning så fungerar så mycket i denhär omflyttningsprocessen enligt
mina planer.
Får nästan lite respekt för mej själv, vilket inte alltid hör till vanligheten.
Men att Tord ska bli sjuk hela tiden har jag inte planerat.
Vad är det för motstånd han lever ut? Undrar dr Ulla Freud.

Ett stort åskväder från Danmark lär vara på väg och jag välkomnar det.

Kommentarer
Postat av: Miriam

ja det var regissören som blev mördad strax innan filmen hade premiär.

2011-08-26 @ 19:51:22
Postat av: ulla

fick veta det innan idag. Och knäppt nog kändes det nästan som en lättnad bara för man sett och levt sej in i denhär söta mänskan som spelade huvudrollen. Sorgligare när man sett ett ansikte, så reagerar man ju.

2011-08-26 @ 23:14:23
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0