Under väntan.

Eldakillen sitter i vardagsrummet och snackar " Sweden Rock" med
Torden. Han kom idag vid tio och tätade lite och nu proveldas det och dricks
kaffe.
Skönt att Tord var hemma idag ifall information skulle lämnas. Kan bli så ställd
om jag inte riktigt fattar och tänker : Nu måste jag se ut som om jag fattar!
Och så släcks det ner i huvet.
Jaja det stackars huvet.

Förresten läser jag Liv Strömqvists bok " Prins Charles känsla", ett kul
feministiskt ide-´seriealbum. Känner delvis igen mej med detdär typiska
relationstänkandet. Men inte helt, för som ensambarn fick jag ändå växa
upp där mina egna projekt var viktiga och jag "lämnades ifred" mycket.

Att få vara ifred.

Växthusen var inte helt demolerade som jag befarade. En glasruta
i träväxthuset hade gått men den ska vi nog kunna ersätta nu i vinter när
Tord inte jobbar så mycket. Alla plastskivorna lyckades vi hitta efter lite
letande i det snabbt tilltagande mörkret.
Först hittade jag den sista som hade blåst långt bort och återvände triumfat-
orisk, men när Tord skulle nästa fast den upptäckte vi att den var för lång -
det var någon annans!
Ut och leta igen och tillslut innan det blev helt mörkt hittade jag den faktiskt
långt in på koloniområdet.
Kommer stormen kan skivorna blåsa långt upp i skogen , så det är verkligen en
hantering.
Vi ska limma med silicon nu, en dag med torrt och bra väder.

Annars har det varit mycket hemmapyssel. Kokar kola, bakar pepparkakor
och gör mina vegetariska bollar i adventsljusens sken.
En mycket trevlig tid.
På lördag ska vi äntligen ha en liten inflyttefest och nu  ger det sej om huset
passar för kalas och trevligheter.
Min lägenhet gjorde aldrig det tyckte jag.
Den var så kompakt så folk satt upptryckta liksom och det tenderade att bli
lite stelt och tröttsamt.
Gillar inte mej själv som värdinna riktigt.
Är en roligare gäst får man hoppas.

Men jag ska bli en avslappnad och glad värdinna. Det har ju ingått i husprojektet.
Alla bilder jag sett för mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0