Böcker, träning och målning

På bloggsidan jag går in genom fanns reklam för nån
kroppsstrumpa som höll in och skulle minska och ta bort celluliter.
Tja, en sån kanske man skulle ha. Men obekvämt såg det ut.
Själv är jag lös och ledig i ett konstigt hopkok av mjuka varma
kläder här hemma.
Låst dörren om mej, ska stanna.
En halvtimmespass aerobic, ett biblioteksbesök och handla mat
får räcka. Manövrerar cykeln över de halvsmälta färdvägarna.
Där stora pölar breder ut sig kan det ligga glashal is under så
jag tar det lilla lugna.

Tränat fyra dagar på rad och det känns mycket bra. Eftersom
jag går på varierade pass är det nog alldeles utmärkt.
Sen är jag ju så stillsam resten av dan.
Målar och sitter framför datorn eller teven.
Målar så smått så smått.
Känns lite meningslöst faktiskt, för små små saker väcker
då ingen stor beundran där ute.
Längtar lite efter att gå upp i format, men trivs ofta med att
sitta och peta och uppleva det perfekta i små små penseldrag.
Som knappt syns.
Tänker att jag kan måla större i ett stort hus.

Läste ut en rätt komplicerad roman av Barbara Vine Astas bok.
Om en gammal kvinnas stora hemlighet och dagboksskriveri.
Omständig men ändå fascinerande.
Börjat på vad jag tror är Paul Austers senaste roman Osynlig.
Så skulle jag vilja skriva. Man kommer rätt omgående in i hans
värld, sen gungar det till och jag tycker mycket om känslan av
anade konspirationer och mysterier.

Varit mycket själv. Han kör skräp och skrot och kämpar med sin
vattenanläggning och pumpar. Drog av nåt när han skulle fixa,
väntar på att kompisen kan komma och hjälpa.
Imorron skulle Alva-halvan komma hit efter skolan. Sååå skönt
när hon tar sej hem hit själv.

Kroppen är svår i den här åldern. Den tar sej form av sej själv,
inte alls efter mina önskningar. Man blir rätt irriterad och försöker
ta makten tillbaka.
Har väninnor  som ännu är smala, men de äter som småfåglar.
Det kan inte jag göra. Då får jag ont i magen av hunger, och så
blir jag trött.
Men att efter tre års träning nu, ändå skaffat muskler på hela
kroppen är en mycket harmonisk känsla. Att vara hårdare,
fastare, starkare.
Ha bättre kondition, balans, koordination.
Snart fyller jag femtiotre - det är så det svindlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0