Bokrea och husmorstips

Aj vad  grymt kallt det är idag. Man förleds av solen men isen och de
sista snöhögarna ligger hårda och blanka, tänker inte tina på länge.
Tvätten hänger och torkar och snart ska jag fixa lunchen så
den blir lagom färdig till dagens avsnitt av sons of Anarchy. Staden Charming
är en stad helt utan charm och med en brottsstatistik som måtte närma sig
Barnabys Midsommer.
Fortsätter måla de blå blommorna på spegelramen och ska snart komma till
ett motiv. Nåt slags fabeldjur får det bli. Rött och guld ska in i det blå.

Cyklade en tur till bokrean. Förrut ett stort och viktigt evenemang.
Minns året jag stod upp för att köa klockan tre i smällkalla natten för att
komma över den fina boken om Jung ,Människan och hennes symboler.
En bok jag konstant lånat under lång tid från biblioteket, om och om igen.
Jung, min husgud, min fader.
Nu hittade jag visserligen några fina trädgårdsböcker men köerna var för
långa.
Kan återvända en annan dag. Skulle kunna köpa en och försiktigt bläddra
igenom och sen ge bort i födelsedagspresent.
Sånt tillåter jag mej, med min skrala kassa....

Fläckarna på duken av tårta med björnbär och jordgubb försvann efter att
jag doppat dem i kokande mjölk och sen in i tvättmaskinen.
Fungerar även på rödvinsfläckar.
Små husmorstips.

Träningsbefriad några dagar nu. Mojoyogan igår där en övning handlade
om att slå knut på sig själv. Med ålderns och stelhetens rätt avstod jag.
Lite pump på fredag, sen får det vara bra för på söndag ska vi agera
flyttgubbe/ flyttgumma.
Det blir kul. Härlig energi under flyttar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0