Stoppar strumpor

Dricker hett kaffe, lyssnar på P 1 om revolutioner och uppror
som sprider sej. Lyssnat på alarmerande fakta om läkemedelsrester
som släpps ut och förorenar stora områden i Indien. Folk går omkring
med lika mycket antibiotika i sej som man har när man är medicinerad
mot urinvägsinfektion.
Fiskar blir feminiserade av allt östrogen från P-piller och hormoner.
Vi blir alltmer antibiotikaresistenta.
Jag är glad att jag sluppit delta i detta. Medicinfri.

Stoppar strumpor och kikar ut på kylan.

Strax ge mej ut. Handla.

Igår tog jag mej verkligen samman i kvällningen när snön låg igen
efter dagens snöyra. Cyklade ner och avverkade ett bodypumppass.
Mådde extremt bra när jag cyklade hem igen. Kroppen sjöng och
snökylan kändes bara behaglig och luften underbar.

Hörde ett inslag på radio om sopor och återanvändning.
De tog ett exempel på ett par byxor man hittat från 1700-talet.
De var så lappade och lagade att de inte längre alls höll ihop,
men då stoppades de in i en vägg som isolering.

Blev åter påmind om Stefan Sundströms bok om självhushållning.
Den måste jag beställa på bibblan.

Nu på med alla varma kläder och iväg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0