Min dag och lite Josefin Palmgren

Fick ta en liten sväng om den lilla sjuklingen idag också,
lite handla och lite måla, lite städa.
Senvinterns karga obarmhärtiga ljus lyser in och jag upptäcker
spindelväv och damm, och konstiga saker i mitt ansikte.

Försöker leva lite asketiskt och lagar mat av allt av
gryn, frön och bönor som jag har i mina skafferier.
Inte alltid så aptitligt - och då äter jag förhoppningsfullt lite
mindre. Men det värsta är ju att det faktiskt blir gott, med vitlök,
ingefära och rödcurry blir det alltid gott.

Igår lämnade jag in min gamla trotjänare till cykelverkstan.
Den har knackat och knakat och jag har varit rädd för att den helt
ska braka i en våldsam nerförbacke.
Promenerade ner till stan ( jobbigt för fossingarna), hämtade ut
massa pengar och skyndade mej innan de stängde.
480 spänn - överkomligt. Fina nya trampor och nåt utbytt därinne
nånstans i drevet ellervadetheter.
Cyklade alldeles ljudlöst och mjukt, inget som knackade och skramlade
över isarna till ett skivstångspass.

Å den välbefinnandekänsla jag fick när de sista övningarna var
till ända och stretchen tog plats i dämpad belysning.
Välsignade träning!

Annars läste jag klart Josefin Palmgrens bok med den oslagbara
titeln " Engångsligg". Helt imponerad och förtjust!
Den var ju bra!
Så rolig och så smart.
Trodde inte jag skulle orka läsa om en tjugoårig tjej men jag
tog henne helt till mitt hjärta - den vestibulitiska Klementin, som
bokens hjältinna heter.
Måste komma med ett citat:

"Mamma bedömer hur lyckad man är som människa på tre faktorer.
Om man har en man, mycket pengar och gör något konstnärligt.
Det lustiga är att man inte behöver göra någonting av det där bra.
Man behöver bara ha de tre grejerna. Man kan skriva askackiga låtar,
ha en man som slår en och en bunt stulna pengar. Man är fortfarande
lyckad. "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0