Snabbt inlägg om tvivel och sömnbrist

Blev inringd imorse. Tänkt gå på yogan men mitt barnbarn
ska vara hemma idag och där är några glapp mellan föräldrarna
så jag glider väl in där då.

Så trött igår, i säng direkt efter " Det okända". Och så kunde jag
inte sova! Andra natten.
Så typiskt. Precis när jag känner att Nu sover jag bra, Nu är jag
ju faktiskt utvilad och färdigsovd - då följer alltid dåliga nätter.
Så har det alltid varit i hela mitt liv . Vilket faktiskt gör att jag
aldrig känner mej hundra procent vital, aldrig kan lita på sömnen.

Men jag fick en idé där mitt i natten som fick mej att kliva upp
och leta upp papper och penna klockan ett på natten.

Tvivlar på min förmåga redan innan jag börjat, tvivlar på att
jag har genomdrivandeförmåga.

På facebook gratulerar jag mänskor på födelsedagen, mänskor
jag knappt känner...
Det passar mej bra. Ingen blyghet, ingen hämning. Inte en massa
information som kommer i vägen.
Lättaste umgänge jag upplevt. Passar mej fint.

Nu på med thermobrallorna och cykla iväg genom halkan,
genom januaris stela strama kyla.

Kommentarer
Postat av: Eva

Sv: Jo, det kan mycket väl vara så att man "plockar upp" andras känslor. Jag upplevde ju mycket såna konstiga saker i min gamla lägenhet. En tid hade både jag och de som besökte mig hjärtproblem, en slagruteman hittade ett spöke som dött av en skada i hjärtat. En soldat. När han fått hjälp över till andra sidan försvann symptomen.

En annan gång började jag plågas av suicida tankar. Förstod inte varifrån det kom. Sedan visade det sig att en person tagit livet av sig där huset stod. Men det räckte inte att hjälpa spöket vidare, även ett så kallat "trauma-minne" fick tas bort.

Försvinner symptomen när man vistas på annan plats/ort, ja då kan man misstänka att det handlar om något sånt här.



Kram,

Eva

2011-01-25 @ 23:37:29
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: ulla

Ja det ger lite läskiga perspektiv....

2011-01-26 @ 09:56:05
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0