Tappad

Cyklade ut med depressionens fula ansikte  ut i ett landskap
inhöljt i kölddimma. Vitt mot vitt- så vackert.
Bara biblioteket.
Började lyssna på en lovande CD-bok men efter ett tag kände jag
igen den på några detaljer. Så även om jag inte minns hur det gick
tappade jag lusten att lyssna.
Läst mycket, klamrat mej fast vid andra verkligheter  för att slippa
min egen.
Bla en bok om facebook, det var lite kul. Till råga på allt utspelade
den sig delvis i Varberg och det va ju kul.
Varje kapitel börjar med en uppdaterad statusrad med kommentarer
och gillande. Kul grepp faktiskt. Snacka om nutidsmarkör.
Gunilla Bergensten hette hon som skrev den, " Konsten att vara otrogen
på facebook". Men det var ju annars en ordinär relationsroman,
så mer än så var det ju inte egentligen.
Läste också Agneta Klingspors " Stängt på grund av hälsoskäl" om
hennes bröstcancertid.
Inne i en hiskelig Dennis Lehane historia som åtminstone håller
mej vaken....

Och igår såg jag " Bibliotekstjuven" på ettan och den var så jäkla bra!
Om klassmarkörer, socialt och statusklättrande, hierarkier och
revanchbegär. Himla magknipande skildrat. Bästa på teve på länge!
Och ikväll tittar jag på " Maria Larssons eviga ögonblick".

Kände mej lite pigg när jag kom hem här och satte mej vid mitt
arbetsbord. Försökte -
började aldrig
och nu är jag trött igen.

Depressionen är förskräcklig och det värsta är att man faktiskt
tycker att man ser alldeles klart och illusionsfritt.
Man ser begränsningar hos sig själv och hos alla omkring sej.
Alla är vi som borttappade barn som blivit övergivna av våra
föräldrar. Vi är inte varken kapabla eller mogna vår uppgift-
men får se till att klara det ändå.

Och Jag? Så helt okapabel, så helt misslyckad, så utan utväg
tappad!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej Ulla, vill bara säga att jag älskar att kika i på din blogg, du skriver så bra å jag känner igen mej i mycket... å så älskar jag dina underbara bilder/foton, en bild säger verkligen mer än 1000 ord ibland.

Hoppas energin, livslusten å skaparkraften återvänder snart, den är säkert bara på semester till varmare trakter just nu...

Tack för att du delar med dig <3

2011-01-13 @ 18:34:08
Postat av: ulla

Det ändrar sig, det är iallafall ett som är säkert. Vill ändå skriva om hur det faktiskt är ibland.

TACK ska du ha för att du tittar in!

2011-01-13 @ 19:00:58
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0