Vintervårsol

Åååå vilken konstig energi jag har i kroppen idag!
Kanske ljuset som knixar sej in i det tröga gamla systemet och
rör runt lite.

Cyklat bort till Garden centret i andra ändan av stan, ljudlöst
och mjukt på min nyfixade cykel.
Kylan var förskräcklig och isen knagglig på sina ställen , men
mycket grus ligger på cykelbanorna fick upp farten.
Köpte såjord och fröer, svindyrt blir det nuförtiden, men får
väl löna sej i slutändan när jag äter mina odlade grönsaker.
Men ögonen vill ha fägring också så det blev en del blomfröer.

Sen har jag pratat en hel del i telefon och krånglat med ett
nytt fotoalbum på fejsboken.
Rastlös rastlös rastlös, ingen koncentration till att måla som jag
borde.
Får fixa mat igen och sen är det snart dags för den lilla Alvan att
dyka upp på min tröskel.
Så glad att jag slipper hämta henne, att hon kan ta sej själv.

Mars går i mitt tecken nu och närmar sej en opposition till den
galna och plötsliga Uranus. Den energin jag upplever, tror att den
måste ha fysiskt utlopp, så jag tar ett kvällsyoga-pass ikväll.
Teveprogrammen är ju helt värdelösa just nu.
Igår upplösningen av Bibliotekstjuven. Oj den var bra. Hans
horoskop skulle man vilja se.

Nu ska jag röra ihop nåt med broccoli, purjo,linser, groddar och
quinoa, ingefära och vitlök. Samma som igår.
Sen blir det pannkaksstekning till Alvan.
Solen lyser, huvudvärk på lut, en rörig härva av känslor i min
maggrop.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0