Talang för att bo

" Second breakfast" framför datorn. Vilar mina cykelben idag från
långcykling. Fick ta mej ner till stan och handla och lägga på räkningar
på brevlådan. ( nej jag har ingen internätbank, det var ett stort steg för
mej att sluta betala alla mina räkningar på posten...om det är nån som
kommer ihåg den). Mina vanliga cykelrundor alltså, strax kolonin.
Väldans trött igår när jag kom hem igår efter cykling och målning
hela långa dagen. Falla ner i soffan med en sen lagad-mat-måltid efter alla
mackor och all frukt som hållt liv i energin. Kokta rödbetor, fårost, sallad,
tomater och bondbönor. Allt eget utom fårosten, får väl försöka odla det
nästa år...

Sovrummet längst in i huset som är som en rätt mörk grotta utan
direkt solljus eftersom den gränsar i vinkel till uterummet blir turkos med
vitmålat tak. Inget medvetet beslut faktiskt, men jag förstår det i efterhand
eftersom denhär färgen "jagat" mej under ett par år. Att vi hittade billiga
fina tapeter på Rusta i turkos hjälpte till.
Så är det mesta i mitt liv, rättat efter slumpvisa omständigheter och en tunn
plånbok.
Kämpade igår med färgen som jag kom till att blanda själv för jag hade
sån hemma. Det blåa var dock för gammalt och uppenbarade sej som färg-
klumpar och försvårade målningen. Man måste ha en färgskakare för att blanda
färg. En upptäckt jag gjorde förra gången jag målade min lägenhet...men som
jag tydligen inte dragit nån erfarenhet av.
Resultatet blir ojämnt , men Tord tyckte bara det såg charmigt ut.
Målade den räfflade walk-in-closeten och det blev som en somrig och vänlig
känsla, lite karibisk eller kalifornsk.Slet upp den läbbiga heltäckningsmattan
därinne som luktade av de förra ägarna.

De möbler och saker jag tagit till huset hitintills får som en alldeles ny
attityd. Kommer mer till sin rätt, syns på ett annat vis. Hoppas att mina tavlor
kommer att passa här också.

Nu är det den jobbiga tiden med två hem. Idag tvingar jag mej att stanna här.
Drog mina kort och fick bla utter-kortet som djurkort, uppmanade mej att leka
och njuta. Och ett annat som säger : Easy does it, no need to hurry....

Ja , allt måste få ta sin tid, jag är en ivrare en påskyndare, en stressare
och jag vet att jag får ligga i som en rem mest hela tiden för att allt ska gå i
lås. Har så många tidsoptimister som säjer ta det lugnt... du har gott om tid
på dej...

Jag vet nog hur det fungerar för dom, rätt som det är har tiden
runnit ut och andra får fixa skivan, och så blir det en gränslös stress på slutet.

Hela min tanke och energi går till detta bosättande, och jag säjer som
jag förut sagt, en av mina få talanger är att bo och vara hemma!.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0