Får ju vad jag bad om

Alltså - jag får det som jag vill.
Önskade mej lugn och ro igår. Då blev det strömavbrott flera
gånger. Just när jag skulle skriva lite blogg.
Radion tystnaden bredvid mej och datorn slocknade och där satt
jag snopen och tittade.
Hade ätit precis, en soppa hade kokat klart, så det blev ingen panik-
bara ett litet stopp i tillvaron.

Och idag regn regn regn.
Växthusöppning och biblioteksbesök och nu sitter jag och syr för hand
på mitt täcke medans P1 sänder ett program med Kjell Alinge och Mona
Sahlin.
Om att som hon stanna upp och inte veta riktigt vad hon ska göra,
efter en hektisk tid  och många år i hetluften.
Pauser finns, raster i tillvaron, andhämtning.

Hittade Anita Goldmans "Kärlekskursen" och en novellsamling av
Richard Brautigan "Gräsmattans hämnd". Bland annat, och Hanna
Hellquist "Karlstad Zoologiska".
Brautigan växte upp under besvärliga förhållanden med en alkad mor
och en styvfar som slog honom. Kom till San Fransisco -56 och träffade
Allen Ginsberg och andra beatförfattare.
Debuterade -58 , mitt födelseår  och dog genom självmord 1984, läser
jag på baksidestexten.

Torden kommer ikväll. Inte har vi hunnit träffas mycket inte.
Han har jobbat och jobbat och tömmer sitt hus och gör slut med sin
omgivning därborta där han bor, sin trädgård och sin närmiljö.
Kör sina grejer till sin  mammas garage sålänge.
Och sen bär det iväg till Sweden rock.
I år stannar han i princip ett dygn och jag hoppas få tillbaka honom
i ett stycke.
Själv går jag på födelsedagskalas och sköter mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0